Vágólapra másolva!
Hétvégenként mindössze egy motort használhat minden Forma-1-es csapat 2004-től a háromnapos nagydíjak során, határozott a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerdán.

A párizsi tanácskozáson úgy döntöttek: hajtóműcsere esetén a pilóták az időmérő edzésen elért pozíciójukhoz képest tíz hellyel hátrébbról vághatnak majd neki a futamnak. A szabálymódosítás részleteiről később még tárgyal az FIA a csapatokkal.

A határozat elsősorban a szerényebb költségvetéssel gazdálkodó istállóknak kedvez, hiszen évente akár 30 millió eurós megtakarítást eredményezhet. A tehetős csapatok jelenleg egy-egy hétvégén legalább három motort használnak kocsinként. Karosszériát érintő változások 2004 végéig nem lesznek.

Két módosítás azonnali hatállyal életbe lépett. Mostantól a "stewardoknak" joguk van büntetni a balesetet okozókat: a vétkest a következő futam kvalifikációján tíz hellyel hátrébb sorolják. Másodszor: amelyik autó nem képes elhagyni a rajtrácsot a felvezető körnél, 30 másodperccel a zöld lámpa kigyulladása után vissza kell tolni a bokszba.

Ezek mellett a szövetség arról is határozott, hogy a következő szezontól kötelezővé teszi a HANS nevű - korábban már kipróbált - fej- és nyakvédőt. Az eszközt a Forma 3000-ben is bevezetnék.

Ujlaky István

Ajánlat:

Villeneuve reformálna

Korábban:

Fórum:

Mennyire biztonsagos a Forma1?

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!