"Pontosan azt hozta a sorozat, amit versenyzőként vártam tőle. A DTM nagyon színvonalas, kemény, nagy a verseny. Mikor bemész a bokszba, látod az időidet, hogy fél másodperccel lassabb vagy a csapattársadnál, aztán minden változtatás nélkül visszamész, elkezded taposni a gázt, és kiderül: benned volt a hiba" - mesélte Alesi az első DTM-es évéről.
"Az eredmény tekintetében a doningtoni győzelmem volt a csúcspont, de nekem jobban tetszett a legutóbbi ausztriai futam. Ott nyerhettem volna, csak a csapatérdek miatt meg kellett állnom. Így második lett Bernd Schneider, sajnos őt megelőzte Marcel Fassler, én végül csak harmadik lettem. De Donington is fantasztikus volt, mert már jó ideje nem nyertem" - emlékezett a Forma-1-ben egy futamot nyerő francia pilóta.
Alesi a csapatsorrend alkalmazását nem tartja sportszerűtlenségnek: "Ez nem csak a Mercedesre, minden csapatra igaz. Számomra nagyon is érthető. Mikor egy csapat egész évben segít neked, nyugodtan visszaadhatsz valamit év végén. Először alkalmaztuk a csapatsorrendet, de ha nem így teszünk, két futammal a vége előtt eldőlhetett volna a bajnokság, ami senkinek sem lett volna jó."
Az F1 persze a DTM-es izgalmak ellenére is hiányzik Alesinek: "Mindig hiányzik, amit szeretsz, ez nem vitás. Ugyanakkor megértettem, hogy én már nem jutok ütőképes autóhoz, így jobban tettem, hogy váltottam."
"Két nézőpont van. Egyfelől a Ferrari csodás, verhetetlen csapatot csinált. Nem mondhatjuk nekik: unalmas, hogy mindent megnyertek. De természetesen unalmas, mert nincsenek ellenfelek. Most mint a Mercedes-család tagja nézem a nagydíjakat, és szeretném, ha a McLaren erősebb lenne" - érzékeltette mostani Forma-1-szemléletét Alesi.