"Ha az új szabályok hasznosak lesznek, s jó irányba változtatják meg a sportágat, akkor konstruktívan kell ezekhez viszonyulnunk, nem szabad akadékoskodni" - vélekedett Ron Dennis csapatfőnök. Martin Whitmarsh szintén hasonló álláspontot képvisel: "Az emberek többsége azt mondja, úgy is az élet dönti el, hogy mit érnek a módosítások. Mindenesetre mi pozitívan állunk a dolgokhoz, együtt akarunk működni az illetékesekkel" - szögezte le a wokingi istálló igazgatója.
Január 18-án még arról érkezett hír, hogy a Forma-1-es gyártók - köztük a McLarent támogató DaimlerChrysler - elítélik a Nemzetközi Automobil Szövetség legújabb szabályváltoztatásait, mivel azok szerintük nem csökkentik, hanem növelik a kiadásaikat.
A tiltakozás hatására az FIA módosított, s csak a március 9-én kezdődő szezon felétől, a július 20-i Brit Nagydíjtól lép életbe az a rendelkezés, amely megtiltja a rádiós kapcsoltattartást a pilóták és a csapatok között, a tartalékautó használatát, a szombati időmérő edzés és a vasárnapi futam közötti módosítást az autón, a kipörgésgátló, a rajtot segítő elektronikus rendszer és a teljesen automata sebességváltó használatát továbbá a kétirányú telemetria igénybevételét.