Michael Schumacher Fiorano után a Ferrari és a Sauber-Petronas közös tesztelésén, Imolában is villantott egyet az új Ferrarival, a San Marinó-i Nagydíj helyszínén szerdától 1:20,441 a körrekord. Az előző csúcsot is Schumi tartotta, a tavalyi futamon 1:21,091-es idővel harcolta ki magának a pole pozíciót.
Az ötszörös világbajnok német pilóta a tavalyi modellel kezdte a körözést, s elsősorban a Bridgestone abroncsokat tesztelte. 42 fordulót tett meg az F2002-essel, legjobb ideje 1:21,532 volt. Ezt követően ült át a Gianni Agnelliről elnevezett idei autóba, s az 52 megtett körből legjobbja 1:20,441 volt. A tavalyi Ferrari volánja mögött Rubens Barrichello befejezte az előző napon ismeretlen okok miatt félbehagyott versenyszimulációját, 68 kört tett meg, legjobbja 1:21,541 volt. A Ferrari legközelebb pénteken, Fioranóban tesztel, s a nemrégiben szerződtetett tesztpilóta, Felipe Massa végre kipróbálhatja (először a tavalyi) tűzpiros négykerekűt.
Barcelonában a két williamses, Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher zárt az élen, ők bírták legjobban az irreális időjárási körülményeket. A katalán városban ugyanis zuhogó esőre ébredtek a csapatok, emiatt a tervezett versenyszimulációk is elmaradtak. Az FW25 volánja mögött Ralf Schumacher 55 kört tett meg, s a 28.-ban produkálta a nap legjobb, 1:31,567-es idejét. Az ifjabbik Schumacher elsősorban az autó beállításán dolgozott, s kolumbiai társával egyetemben a Michelin abroncsok különböző kombinációit próbálgatták. Montoya 1:31,935-ös idővel szerezte meg a második a helyet, s 25. körében 283 kilométeres óránkénti sebességet produkált, ennek a közelébe sem tudott férkőzni senki.
A biztató barcelonai eredmények ellenére azonban szinte pánikhangulat uralkodik Sir Frank Williams csapatánál, a mérnökök ugyanis cseppet sem elégedettek az autó teljesítményével. Mario Thiessen, a BMW motorsportokért felelős (egyik) igazgatója úgy nyilatkozott, hogy az új autó egyelőre még a tavalyinál is gyengébb, s a két hét múlva esedékes szezonstartig villámgyorsan meg kellene oldani a gondokat. "Ki kell vizsgálnunk, hogy miért nem elég gyors az idei modellünk" - mondta Thiessen egy német napilapnak. "Egyes dolgok nem úgy működnek, ahogy szeretnénk, s egyelőre az okokat sem igazán értjük."
A Williams idei célja nem más, mint megszorongatni, sőt, le is győzni a Ferrarit, ennek ellenére míg a marenellóiak sorra döntögetik a körrekordokat, az FW25 másodpercekkel van lemaradva Schumacherék mögött. A Williams persze nem retten meg a kihívásoktól (elvégre nem véletlenül volt évekig a Forma-1 ura), s a problémák ellenére is az új modellel vág neki a március 9-iki melbourne-i futamnak. Pletykák szerint egyébként Ralf Schumacher cseppet sem elégedett a csapaton belüli helyzetével, s a távozását fontolgatja. Willi Weber menedzser a Toyotát emlegeti a legesélyesebbként. Montoyát ellenben nagyon bírják a Williamsnél, Gerhard Berger ki is jelentette: "Juan egyike a legtehetségesebb versenyzőknek, akiket valaha láttam, kiválóan uralja autóját, előzési technikája pedig egyenesen zseniális."
Imola, harmadik nap:
1. M. Schumacher (német, F2003-GA) 1:20,441 (52 megtett kör)
2. M. Schumacher (német, F2002) 1:21,532 (42)
3. Barrichello (brazil, F2002) 1:21,541 (68)
4. Heidfeld (német, Sauber-Petronas) 1:21,749 (82)
5. Frentzen (német, Sauber-Petronas) 1:22,117 (74)
Barcelona, harmadik nap:
1. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:31,569 (54)
2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:31,931 (42)
3. Fisichella (olasz, Jordan-Ford) 1:32,485 (25)
4. Alonso (spanyol, Renault) 1:32,693 (23)
5. Firman (angol, Jordan-Ford) 1:32,716 (52)
6. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 1:33,062 (48)