Tizenegy nap van még a 2003-as Forma-1-es idény első hivatalos edzéséig, s mintha az autósportok elitkategóriájának jelenleg nem lenne éppen elég gondja, a versenyzők is megmakacsolták magukat: nem akarják viselni a január elsejétől kötelező fej- és nyakvédő rendszert, rövidített nevén a HANS-t. A nemzetközi szövetség 2002 júniusában döntött a versenyzők biztonságát szolgáló rendszer bevezetéséről, s lényegében azóta érik folyamatos támadások emiatt, a pilóták kényelmetlenségre, s mozgásterük leszűkülésére panaszkodtak, s panaszkodnak folyamatosan.
A világbajnok Michael Schumacher eleddig nem csatlakozott a támadók népes táborához, a napokban azonban bejelentette, hogy ő sem hajlandó a CART-ban már régóta használt biztonsági rendszer viselésére. Biztonságtechnikailag vannak fenntartásai, csakúgy, mint az ellenzők leghangosabbjainak, Jacques Villeneuve-nek, Juan Pablo Montoyának és Nick Heidfeldnek.
Max Mosley, az FIA elnöke persze hajthatatlan, s ellentmondást nem tűrően úgy nyilatkozott, hogy "aki Melbourne-ben nem visel HANS-ot, az a boxutcában marad s egy centimétert sem tehet meg a pályán. A pilótáknak volt egy éve, hogy a rendszerhez hozzászokjanak."
"Mikor a HANS-szal autózom, óhatatlanul felmerül bennem, hogy ez az egész tényleg jó-e. Nem tudom, ki hogy van vele, de én elviselhetetlennek tartom ezt az állítólag a mi érdekünkben bevezetett szerkezetet, úgy rám nehezedik, hogy alig bírok másra koncentrálni" - riposztolt Mosley szavaira a sauberes Heinz-Harald Frentzen.