Szerdán Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója elismerte, hogy a Ferrari "buktatta le" a Michelint a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, s ezt követően született meg a gumiellenőrzés megszigorításáról szóló döntés. Mindeközben a Michelinnél bejelentették: elkészültek az újraértelmezett szabályoknak is megfelelő abroncsaikkal.
"Nem vagyunk benne biztosak, hogy az ügy lezárult. A Magyar Nagydíj után végzett mérések egyértelműen kimutatták, hogy a Michelin-gumik szélesebbek voltak a megengedettnél. Ki kell deríteni, hogy mi történt, mert mi sem örülünk a történteknek" - mondta Ross Brawn, majd hozzátette: a csapat valószínűleg megóvja az előző futamok eredményeit - azt azonban még nem tudni, hogy hányat.
Brawn rámutatott: a FIA nyomozást indíthat olyan esetekben, ha egy vitatott szituációban új információkra derül fény. Mindezek alapján a Ferrari akár az egész 2003-as szezont megóvhatja. A Ferrari-elöljáró úgy nyilatkozott, hogy fotókkal próbálják majd kideríteni, hogy a Michelin-gumik mióta szélesebbek a megengedettnél. "Semmi mást nem akarunk, csak egyenlő feltételeket, amelyek eddig tisztán láthatóan nem voltak azok" - tette hozzá Brawn.
Az autósport elitkategóriájának sportszabályzata szerint az első gumik futófelületének szélessége nem haladhatja meg a 270 mm-t, ezt az értéket eddig a versenyek előtt mérték, mostantól viszont a versenyek után ellenőriznék. Az FIA a mogyoródi verseny után figyelmeztette a Michelint használó csapatokat: ha a jövő héten Olaszországban a futófelület mérete túllépi a megengedettet, akkor megbüntetik őket.
A maranellói istálló és partnere, a Bridgestone is azt állítja, hogy a Michelin csak a kötelező FIA-ellenőrzésen mutatta be a szabályos abroncsokat, a vitatott gumikat az első boxkiállás alatt kapták meg a versenyzők. A francia gumigyártó abroncsait a Williams-BMW, a McLaren-Mercedes, a Renault, a Jaguar-Cosworth és a Toyota használja, a többi csapatot a Bridgestone támogatja.