Mi tagadás, komikus, amit a Kanadai Nagydíjjal művelt Bernie Ecclestone, a Forma-1 első számú ura. A nagy hatalmú sportvezető előbb bejelentette, a dohányreklámok tilalma miatt megfosztja Montrealt versenyrendezési jogától, majd a csapatvezetők és pilóták unszolására később megváltoztatta álláspontját, s úgy nyilatkozott, mégis van esély a 2004-es Kanadai Nagydíjra. Pálfordulása később egészen odáig fajult, hogy ő maga kérte Max Mosleyt, az FIA elnökét, változtassák meg az előzetesen kiadott menetrendet, s helyezzék vissza a futamot a naptárba, noha a montreali bíróság nemet mondott a versenyrendezésre.
Mosley viszont nem mondott ellent Ecclestone-nak, így a testület szerdai ülésén új versenynaptár született, emellett véglegesítették a 2004-es szabálymódosításokat is. Az új menetrendnek a kanadaiak mellett egyébiránt a Nürburgringen is örülnek, az Európa Nagydíj ugyanis a tervezett április 25-i időpontról május 30-ra került át, így a szervezőknek már nem kell aggódnia a szeszélyes (és többnyire esős) tavaszi időjárás miatt.
Mindazonáltal a Kanadai Nagydíj egyelőre csak feltételesen került vissza a versenynaptárba, merthogy a csapatvezetőknek még bele kell egyezniük abba, hogy Montrealban leveszik autóikról a dohányreklámokat. Ezzel feltehetően nem is lesz gond, elvégre Európa több országában, így Angliában és Franciaországban is megteszik ezt, ugyanakkor a montreali illetékeseknek az anyagi kérdésekben is meg kell még egyezniük a szövetséggel.
18 versenyt a Forma-1 1950 óta íródó történetében még egyetlenegyszer sem rendeztek egy idényben, az eddigi csúcsot a 2002-es esztendő tartotta 17 futammal. Idén 16 viadalra került sor, a Belga Nagydíj visszatérésével s két új helyszín (Kína, Bahrein) belépésével (no meg az Osztrák Nagydíj kipenderítésével) azonban jövőre rekordot dönthet a száguldó cirkusz.
Az új versenynaptár