Ron Dennis, a McLaren-Mercedes csapatfőnöke már hetekkel ezelőtt elárulta, hogy Kimi Räikkönen és David Coulthard nem az MP4-19-essel fogja befejezni a szezont. Mint mondta, az esztendő közepe felé érkezik majd az autó továbbfejlesztett változata, amellyel reményei szerint (még) versenyképesebb lesz az együttes.
Nos, a legfrissebb hírek szerint csupán a kódjel (MP4-19B) alapján tekinthetjük az új modellt "továbbfejlesztésnek", a McLaren ugyanis teljesen új autót épít, karosszériástul (amelynek újra át kell mennie az FIA töréstesztjén), motorostul, mindenestül. "Az autón gyakorlatilag minden új lesz, fejlesztése már egy éve folyik az MP4-19-essel párhuzamosan" - árulta el a wokingiak egyik alkalmazottja.
Az auto, motor und sport szerint az új ezüst nyilat júniusban tesztelik először, s amennyiben nem lesz gond vele, a július 25-i Német Nagydíjon bizonyíthat először versenykörülmények között.
Ami a jelent illeti, Räikkönen és Coulthard La Castellet-ben tesztel, a második napon előbbi a második, utóbbi a harmadik helyet szerezte meg. A leggyorsabbnak a mostanság parádézó Jenson Button bizonyult, akinek autója nagyon hasonlított egy Ferrarira: a BAR mérnökei a motorfedő elemre egy F2004-est idéző szárnyat telepítettek.
És ha már Ferrari: Rubens Barrichello Fioranóban tesztelte az új fejlesztéseket (legjobb ideje 56.838 volt), míg Vioranóban Andrea Bartolini gyűjtött tapasztalokat. Az olasz GT-pilóta 314 kilométert tett meg, elsősorban aerodinamikai beállításokat próbálgatott.
Le Castellet, 2. nap:
1. Button (angol, BAR-Honda) 1:06.930 (136 megtett kör)
2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:07.435 (74)
3. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 1:07.664 (87)
4. Gené (spanyol, Williams-BMW) 1:07.806 (108)
5. Alonso (spanyol, Renault) 1:08.002 (96)
6. Montagny (francia, Renault) 1:08.078 (168)
7. Webber (ausztrál, Jaguar) 1:08.331 (118)
8. da Matta (brazil, Toyota) 1:08.464 (70)
9. Briscoe (ausztrál, Toyota) 1:08.964 (119)