Érdekes írást közölt vasárnapi számában a Bild: a német napilap értesülései szerint kiderült, mi okozza (okozta) a McLarennél a rendszeres motorhibákat. Bulvárlapról lévén szó, illik fenntartásokkal kezelni a leírtakat, különösen azért, mert igencsak hihetetlen dolgot állít a cikk. Egészen pontosan azt, hogy a Mercedes-motorokban a vibráció hatására repedések keletkeznek.
A McLaren 1981 óta nem kezdett olyan pocsékul, mint idén, Kimi Räikkönennek például még egyszer sem integettek a kockás zászlóval. Mindannyiszor motorhiba "végzett" vele, de David Coulthard teljesítményére sem lehetnek büszkék a mérnökök. A meghibásodások - a Bild szerint - 1,2 millió eurós kárt okoztak Ron Dennis alakulatának.
"Már a téli tesztek alatt is többször megrepedt az alumínium motorblokk, 2003 augusztusa óta küzd a Mercedes ezzel a problémával. Amúgy teljesen eredménytelenül" - árulta el a stuttgarti gyár egyik bennfentese a Bild munkatársainak, aki szerint ezek a repedések okolhatók a különféle alkatrészek (lásd hűtő, üzemanyag-adagoló, stb.) meghibásodásáért. A tekintélyes Observer című lap ezzel egy időben arról számolt be, hogy menesztették a motorgyártásért felelős Ilmor vezérigazgatóját, Hans-Ulrich Maikot.
"A Mercedesnél korábban tartottak attól, hogy a motor esetleg felrobbanhat. Emiatt alaposan visszavettek a fordulatszámból, így viszont körönként fél másodpercet veszít Räikkönen és Coulthard az éllovasokhoz képest" - mondta a Premiere televíziós társaság szakkommentátora, Marc Surer, aki korábban amúgy versenyzéssel kereste kenyerét. "A motor építésénél rossz alapkoncepciót választott a Mercedes" - vélekedett a Bild szakértője. "A következő versenyeken még nem lesz versenyképes a McLaren, jó ideig eltarthat, míg átépítik az erőforrást."
Meglehet, a McLaren ezzel nem fog vacakolni, hiszen hetekkel ezelőtt bejelentette: az idény közepe táján már beveti új modelljét. Hogy ezzel a gondok is megoldódnak-e... Az legalábbis kérdéses.