Soha olyan rosszul nem kezdett szezont a McLaren, mint idén, ezért a csapat már jó ideje azon dolgozott, hogy új autót tegyen David Coulthard és Kimi Räikkönen alá. Nos, május végére elkészült a "nagy mű", az idei autó továbbfejlesztett változataként emlegetett MP4-19B, s Räikkönen kedden ki is próbálhatta Silverstone-ban.
Anglia hű maradt magához, a tréning végig esőben zajlott, ez azonban nem akadályozta meg a finnt abban, hogy régen látott magasságba, a második helyre repítse autóját. A McLarennél ezen a napon csak a Fernando Alonso Renault-ja volt gyorsabb, s ha már a francia istállónál tartunk, meg is állhatunk egy pillanatra.
A Forma-1-ben szinte mindenki a Ferrarit "másolja", a mérnökök egytől egyig olyan autót akarnak építeni, mint az olaszok. Ezúttal Adrian Newey főtervező is ellesett ezt-azt a konkurenciától, az MP4-19B hátulja kifejezetten hasonlít az F2004-esre, a motorburkolatot nézegetve pedig az előbb emlegetett Renault juthat a szakértők eszébe.
Ettől függetlenül pofás autót raktak össze Wokingban, amely elejét tekintve nem sokban különbözik elődjétől: ugyanolyan kecses, mint volt, kicsit talán még íveltebb is lett. Az új modell kiállta az FIA próbáját is, átment az összes törésteszen, így semmi akadálya, hogy élesben is bemutatkozzon: ez várhatóan a július 24-én esedékes Német Nagydíjon történik meg.
"A számítógépes modellek azt mutatták, az autó jobb eredményekre lesz képes, mint elődje, de várjuk meg, a pályán mi lesz a helyzet" - mondta Newey az Autosportnak. "Mechanikailag egyelőre nem változott semmi, csak a karosszéria újult meg, igaz, az nagyon." A McLaren tehát egyelőre nem kapott új motort, holott idén az erőforrással volt eddig a legnagyobb gond. "Úgy érzem, az új autóval léptünk egyet előre, s újra versenyképesek lehetünk, de egy bajom azért van: a régi motor van benne, amellyel rengeteg még a munka" - jegyezte meg rögtön Coulthard.
"Jól éreztem magam a volán mögött, de azért eltart egy kis ideig, míg az új autót, úgymond, beállítjuk a pályára" - nyilatkozta a 46 kört teljesítő Räikkönen. "Munkával teli napok állnak előttünk, de szerintem jó irányba indultunk el." A Mercedes sportfőnöke, Norbert Haug is elégedett volt, mint mondta, "az első benyomások rendkívül pozitívak voltak". Mivel a pletykagyárként funkcionáló Bild számolt be róla, vele kapcsolatban csupán zárójelben jegyezzük meg, hogy állítólag veszélyben az állása, helyére a BMW-nél hasonló szerepkörben dolgozott Gerhard Bergert szemelte ki Jürgen Schrempp, a Daimler-Chrysler első embere.
Silverstone, 1. nap:
1. Alonso (spanyol, Renault) 1:22.056 - 60 megtett kör
2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:22.110 - 46
3. Trulli (olasz, Renault) 1:23.385 - 28
4. Pizzonia (brazil, Williams-BMW) 1:23.670 - 50
5. Gené (spanyol, Williams-BMW) 1:25.641 - 81
6. da Matta (brazil, Toyota) 1:26.157 - 51
7. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth) 1:26.204 - 61
8. Szato (japán, BAR-Honda) 1:30.150 - 14
Monza, 1. nap:
1. Badoer (olasz, Ferrari) 1:21.587 - 86
2. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:21.657 - 57
3. Davidson (angol, BAR-Honda) 1:21.722 - 45
4. Panis (francia, Toyota) 1:23.038 - 51
5. Massa (brazil, Sauber-Petronas) 1:23.041 - 61
6. Zonta (brazil, Toyota) 1:23.649 - 39