Kedden tette meg első köreit Silverstone-ban a McLaren új versenygépe, az MP4-19B, amely "megszületését" az együttes gyengélkedésének köszönheti. Egyelőre minden rendben van az új autóval, azt azonban továbbra sem lehet tudni, mi az oka elődje gyengélkedésének. A kicker című német hetilap speciel szabotázsra gyanakszik, s ennek alátámasztására idézte a gárda egyik alkalmazottját is.
"Legutóbb Monacóban csak úgy kikapcsolt a hidraulika hűtőrendszere, holott ennek nem lett volna szabad megtörténnie. Räikkönen motorja ezután füstölt el" - nyilatkozta a névtelenséget kért illető.
A kicker emlékeztet rá, hogy Gerhard Berger, aki szerdán cáfolta az állítólagos McLaren-ajánlatról szóló híreket, 1993-ban már átélt hasonlót a Ferrarinál. Az akkori autót John Bernard építette Angliában, s a féltékeny olasz technikusok rendre rossz adatokat küldtek neki; emiatt Berger több balesetetnek is részese volt, az aktív kerékfelfüggesztés ötször omlott össze.
"Szabotázs? Kizárt dolog" - reagált a találgatásokra Alexander Wurz, a wokingiak tesztpilótája. "Nem összeesküvés miatt tartunk ott, ahol, hanem egyszerű félreértések miatt." Niki Lauda is kétkedőre fogta, a háromszoros világbajnok csupán azt a költői kérdést tette fel, hogy kinek állna érdekében elkövetni ilyesmit. Az új McLaren különben a silverstone-i tesztelés második napján a negyedik legjobb időt produkálta.
Silverstone, 2. nap:
1. Szato (japán, BAR-Honda) 1:18.096 - 68 megtett kör
2. da Matta (brazil, Toyota) 1:18.148 - 124
3. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:18.290 - 72
4. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:18.454
Monza, 2. nap:
1. Davidson (angol, BAR-Honda) 1:20.611 - 113
2. Badoer (olasz, Ferrari) 1:20.716 - 120
3. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:21.492 - 82
3. nap:
1. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas) 1:20.701 perc - 97
2. Badoer (olasz, Ferrari) 1:20.757 - 73
3. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:21.230 - 95
4. Davidson (angol, BAR-Honda) 1:21.457 - 22
5. Zonta (brazil, Toyota) 1:21.788 - 55
6. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 1:22.063 - 65
[origo]