A hétszeres világbajnok, ugyanakkor a legutóbbi három futamon nyeretlen Michael Schumacher elszántan készül a Japán Nagydíjra, ismét győzelemmel szeretné megörvendeztetni szurkolóit. "Szeretem Szuzukát, a Forma-1-es sorozat egyik legfurfangosabb pályája van ott. Nagy kihívást jelent a versenyzőknek, ezért kedvelem. Alig várom, hogy ismét kipróbálhassam magam Japánban" - mondta a Ferrari szupersztárja, aki tavaly az akkor még utolsónak számító futamon biztosította be hatodik végső elsőségét: nyolcadik lett, a világbajnoki címhez pedig minimum ennyi kellett.
"Hatalmasat szenvedtem tavaly, pályafutásom során talán nem is volt nehezebb versenyem. Pozitív és negatív emlékeim is vannak Szuzukáról, de az összképet tekintve kedvező a véleményem. Remélem, érdekes lesz a hétvégi futam, természetesen nem is lehet más a célom, mint a győzelem."
A nagy fogadkozás mellett Schumachernek azért arra is futotta, hogy szóljon egy pár szót a pályáról, amelyet tavaly óta átépítettek. Módosult a gyors 130R nevű kanyar, a célegyenes előtti sikán pedig egyszerűsödött: a pilótáknak mostantól elegendő később fékeznie. A változtatásokról a többségnek negatív a véleménye, nem kivétel Schumacher sem. "Az új sikánban nehezebb lesz előzni, mint eddig, a 130R kiszámíthatatlanabb, nehezebb lett." Schumacher szerdán a Richter-skála szerinti 5.7-es erősségű földrengést vészelt át tokiói látogatásakor, igaz, különösebben nem rendítette meg. "Minden nagyon mozgékonynak tűnt. Biztos vagyok benne, nem ittam egy kortyot sem, mégis úgy tűnt, mintha részeg lennék. Csak feküdtem az ágyamban, kürülöttem meg minden tárgy táncot lejtett. Korábban nem tapasztaltam még hasonlót."
A jövőre a Williams-BMW-t erősítő Mark Webber Schumacherről beszélt, az ausztrál "csúcskategóriás" autójával szeretné legyőzni a hétszeres világbajnokot, s záros határidőn belül világbajnokként szeretné ünnepeltetni magát. "Na igen, Michael" - mosolygott Webber, aki a pilóták érdekvédelmi szervezetében (GPDA) a némettel együtt dolgozik. "Az idei év különösen a kedvére való, hiszen nem igazán szereti az izgalmakat. Az unalmat, ami már-már mindenkinek az idegeire megy, bezzeg imádja, de ettől függetlenül vitathatatlanul ő a mezőny legjobbja. Intelligenciája teszi azzá: semmit nem felejt el, s pontosan meg tudja mondani csapatának, min, mennyit kell változtatni."
A végére egy infó az örök hangulatkeltő Bildből, a bulvárlap legfrissebb számában azt írta, a konkurencia ismét trükközéssel vádolja a Ferrarit. A hírek szerint a maranellóiak egy olyan szerkezetet építettek Schumacher és Barrichello autójába, amely a fizika törvényeivel ellentétben az üzemanyagot jobb kanyar esetén is a jobb oldalra "lötyögteti", valamint fordítva. Az F2004-esek kanyarstabilitása és irányíthatósága az eszköz használatával jelentősen megnő, az ötlettel állítólag a főtervező Rory Byrne rukkolt elő. A Bild nem felejti el megemlíteni: ilyesmire utoljára 1986-ban volt példa a Benettonnál, amely autónak szintén Byrne volt a megalkotója.