Nehéz idők jöhetnek a Forma-1-es csapatokra, amennyiben nem talál megoldást gondjaira a Jaguar, Jordan, Minardi trió. Mindannyian a Ford kiszállása miatt kerültek nehéz helyzetbe, legelőbbinek új vevőt, utóbbi kettőnek motort kell kerítenie a következő szezonra. Ha nem jön össze s távozásra kényszerülnek, a "maradóknak" három autót kell indítania, hogy meglegyen a tévétársaságokkal kötött szerződésekben rögzített minimum húsz.
A Williams most kiszámolta, mennyit is vinne el a bónusz autó, a végösszeg nem kevesebb, mint tízmillió dollár lett. "Ebben minden benne van, a kasztni, a motor, a pilóta fizetése és a járulékos költségek is" - mondta Sam Michael technikai igazgató.
A Renault-nak tavaly már volt lehetősége, hogy kipróbálja a szabályt, hiszen a pénteki szabadedzéseken három pilótával gyakorolhatott. "Magam is meglepődtem, milyen nehéz és drága volt a dolog" - emlékezett vissza Pat Symonds, akinek munkaköri leírásában a főmérnök meghatározás szerepel. "Ha több ember kell a pályára, a gyárban is több alkalmazottat kell fizetni, hogy megfelelően gondoskodni lehessen az alkatrészutánpótlásról és hasonlók. Aztán ott van még a megnövekedett szállítási költség, nem olcsó móka az ilyesmi."