A Toyota és a Sauber után harmadikként a BAR-Honda mutatta be 2005-ös versenygépét, a hivatalos leleplezés előtt Jenson Button még megtett néhány fordulót a BAR 007-essel a barcelonai ringen. (A Circuit de Catalunya felújítása nemrég fejeződött be, az új aszfaltréteg rendkívül csúszós. A BAR le is mondta tervezett tesztjeit, átköltözött Valenciába, s noha úgy nézett ki, ez a lépés az egész hetet "elmossa", a Ferrari és a Williams végül úgy döntött, marad a katalán fővárosban.) Az új modell első ránézésre a 006-os továbbfejlesztett változatának tűnik, de a mérnökök azért előrukkoltak néhány radikálisabb újítással is.
Az autó eleje az új szabályok szellemében például néhány centiméterrel feljebb került, ennél sokkal látványosabb azonban az új első szárny. A Geoffrey Willis technikai igazgató dirigálta stáb kisebbfajta árkot ásott az alkatrészre (így próbálva növelni a leszorítóerőt), emellett változtatott az oldalelemeken is. Megoldásuk emlékeztet arra, amit múlt héten a Sauber is bemutatott, a dizájnerek idén szemmel láthatóan hasonló irányban indultak el.
A BAR tavaly második lett a konstruktőrök között, de nem éri be ennyivel: hamarosan (2007-ben) világbajnok akar lenni, a 007-es az első lépést jelenti a diadal felé vezető úton. "Tavalyi teljesítményünk igazán szenzációs volt, szeretnék érte köszönetet mondani az istálló minden egyes tagjának" - nyilatkozta Nick Fry, aki David Richardsot váltotta a csapatfőnöki poszton. "Természetesen csalódottak vagyunk, hogy nem sikerült futamot nyernünk, az új autóval azonban elindulhatunk a csúcs felé."