Élő:
Vágólapra másolva!
 

Vitantonio Liuzzi (olasz)
Született: 1981. augusztus 6., Locorotondo
Első futam: ? - újonc
Összes futam: -
Győzelmek: -
Legjobb vb-helyezés: -
Csapata: Red Bull Racing
Rajtszáma: 15

Szerzett pontjai: -
Pole pozíciók: -
Leggyorsabb körök: -
Dobogós helyezések: -
Legjobb helyezés: -
Vezetett versenyek: -

(Az adatok a 2005-ös szezon kezdetéig értendők)

Magasság: 177 cm
Súly: 67 kg
Családi állapota: nőtlen

Vitantonio Liuzzi per pillanat a Red Bull tesztpilótájának tekinthető, a tulajdonos Dietrich Mateschitz döntésének függvényében azonban elképzelhető, hogy az idény során többször is beülhet Christian Klien autójába. Az olasz egészen korán, kilencévesen kartozni kezdett, két esztendővel később már olasz bajnoknak vallhatta magát. 1999-ig tartó kartos pályafutása alatt begyűjtött egy második helyet a világbajnokságon, egy ötödiket az Európa-bajnokságon, valamint megnyerte a szuzukai Ayrton Senna Memorial Trophyt. Formulaautóba 1999 végén ült először, az Oulton parki Forma Palmer Audi teszten rögtön a legjobb időt érte el.

Liuzzi 2000-ben még kartozott kicsit, második lett a Világkupán Monteriben, emellett tesztelt a (holland) Forma-3-as Dutch csapattal Van Amersfoortban. 2001-et az öt versenyből álló FIA-CIK kartvilágbajnokság megnyerésével kezdte, majd teljesítette élete első formulaautós idényét is: második lett a német Forma Renault bajnokságban. 2002-ben apró visszaesés következett, csak kilencedik lett, de a miheztartás végett azért begyűjtött három pole-t, s megnyerte a San Marinó-i nemzetközi futamot. Tesztelhetett a Forma-3000-es Coloni, és a Forma-1-es Williams-istállóval is.

A Coloni Motorsport le is szerződtette Liuzzit, aki nem okozott csalódást: negyedik lett összetettben úgy, hogy a pole-ból indulhatott a Hungaroringen, második lett a Német Nagydíjon és a neve mellé írt még további hat top5-ös helyezést. 2004-ben ahhoz az Arden-istállóhoz szerződött, amelynek színeiben Björn Wirdheim megnyerte a 2003-as bajnokságot, ezzel kezdetét vette egy elképesztő sikersorozat. Liuzzi úgy uralta a tavalyi F3000-es bajnokságot, mint a Ferrari a Forma-1-et, tíz versenyből hetet nyert, s már Belgiumban bebiztosította a bajnoki címet.

Liuzzi talán "főállást" érdemelt volna a Red Bullnál, Mateschitz azonban egyelőre Klient választotta, elsősorban az olasz F1-es tapasztalatlansága miatt. Liuzziról különben érdemes tudni, hogy 2001-ben hazai, a kerpeni kartpályán verte el a hétszeres világbajnok Michael Schumachert.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!