A Magyar Nagydíj menetrendje
"Nagyon várom már a futamot, kiváló eredményt akarok elérni a hockenheimi balszerencse után. Magyarországon mindig hőségben versenyzünk, valószínűleg most sem lesz más a helyzet. De ez nem jelenthet gondot, hiszen az elmúlt hetekben már hozzászoktunk a meleghez" - mondta Kimi Räikkönen, aki összetettben 36 pontos hátrányal "üldözi" az éllovas spanyol Fernando Alonsót (Renault).
A finn versenyző hozzátette: a Hungaroring aszfaltcsíkja hasonló feladatot ró a pilótákra, mint Monte-Carlo utcái. "Rövid és lassú a pálya, picit olyan, mintha gokart-viadalon lennénk. Rengeteg a kanyar, emiatt sokat kell használnunk a sebváltót. Így a meleg mellett ez is növeli a fizikai igénybevételt. Sok helyünk nincs az előzésre, így roppant fontos lesz az időmérő edzés, hiszen döntő jelentősége van a rajtpozíciónak. Sajnos esélyeimet rontja, hogy korán kezdek, amikor még piszkos lesz a pálya. Az autó azonban gyors, mindent ki akarok hozni belőle a jó helyezésért" - szögezte le Räikkönen, aki a Német Nagydíjon műszaki hiba miatt az élről esett ki.
A finn pilóta várja a Magyar Nagydíjat, mert rengeteg honfitárs bíztatására számíthat. "Mintha hazai futamon lennék. Remélem, hogy jó eredménnyel kedveskedhetek majd rajongóimnak" - zárta mondanivalóját.
Csapattársa, Juan Pablo Montoya Hockenheimben az utolsó sorból indult, s lett végül második. "A pálya az első edzéseken még elég koszos, de az ideális ívet gyorsan megtisztítjuk. A külső ív viszont nem igazán tisztul le, így nagyon csúszós marad. Emiatt vigyáznunk kell arra, hogy ne sodródjunk ki, mert nincs hely a hibák kiküszöbölésére. Ez azt jelenti, hogy figyelnünk kell az előzéseknél" - mondta a kolumbiai pilóta.
Montoya hozzátette: igazán csak a célegyenes vége kínál előzési lehetőséget. "A Hungaroring nem tartozott a kedvenc pályáim közé, de a néhány évvel ezelőtti átalakítás pozitívan változtatott a megítélésen. De nem ez a fontos, sokkal lényegesebb, hogy jó eredményt érjek el. Dobogóra akarok állni!"
A wokingi istálló a hétvégén búcsúzik eddigi főszponzorától, az istállót nyolc éven át támogató West dohánygyártól. A McLaren három világbajnoki címet és 38 futamgyőzelmet ünnepelt az elmúlt közel egy évtizedben.