"Szerintem valami továbbra is hiányzik a fejlesztések sorából, mert a gumik egyensúlya még mindig nem jó. Ezt tartom jelenleg a legfőbb problémának. A Pirelli azt mondja, az FIA kérte őket rá, hogy gyorsan kopó gumikat gyártsanak, de nem hiszem, hogy tényleg erről lenne szó. Úgy gondolom, a gumikopás csupán másodlagos az egyensúlyproblémákhoz képest, mert amikor új gumikkal megyünk a pályára, az autó alulkormányzott, három körrel később viszont épp az ellenkezője lesz, szinte kezelhetetlenül túlkormányzottá válik"- kritizálta a Pirelli termékeit az Autosprint magazinnak nyilatkozó Trulli.
Az olasz pilóta a jelek szerint meglehetősen kritikus kedvében nyilatkozott a szaklap munkatársának, mert a Pirelli abroncsainak kritikája mellett elégedetlenségét fejezte ki a Forma-1-ben évről évre változó szabályokkal kapcsolatban is. Szerinte a sok változás a szurkolóknak sem tetszik, ráadásul az embereket könnyen összezavarhatja a módosítások sokasága.
"Szilárd meggyőződésem, hogy a Forma-1 túl gyakran változik. A véleményem egyértelmű: minden érintett részvételével le kellene ülni és egy, de ha szükség van rá, két évre előre egyeztetni a szabályokról, amelyek lehetnek forradalmiak is, de évekig ugyanazoknak kellene lenniük. Minden változás pénzbe kerül a csapatoknak, és amíg a topcsapatok megengedhetik maguknak a rövidtávú befektetéseket is, addig a többi csapat bajba kerül anyagilag"- fejtette ki véleményét Trulli.
Az egyszeres futamgyőztes pilóta szerint azokat is zavarja az állandó módosítás, akikért az egész show van. "A nézők sem leshetik folyton a szabályváltozásokat. Tankolás, a bokszkiállások száma, F-csatorna és KERS. Van olyan néző, akit lázba hoz a KERS? Az emberek érteni akarják, mi történik, de ha minden évben átírjuk a szabályokat, csak zűrzavart okozunk"- véli Jarno Trulli.