Az izgalmak és a feszültség fokozása érdekében alakult át a 2011-es idényre a Forma-1: megjelent az állítható hátsó szárny, visszatért a KERS, és új gumiszállító, a Pirelli váltotta a Bridgestone-t. Ugyan a gumik miatt rendszeresen panaszkodnak a csapatok, olykor az állítható szárnyak hasznát is kétségbe vonják, a vezető szereplők szerint jót tettek a sorozatnak az új szabályok.
Valóban könnyebb lett az előzés, a gyors gumikopás kiszámíthatatlanná teszi a stratégiákat, ami növeli a nézői élményt. "Szerintem ez jó" - mondta Eric Boullier, a Renault csapatfőnöke. "Aki igazi versenyző, márpedig én magamat annak tartom, az élvezi, ha abszolút a határon kell versenyezni."
"Az állítható szárny költséghatékony megoldás. Néhány pályán, mint amilyen a melbourne-i is, nem működik, de ahol valóban hosszú az egyenes, mint például Malajziában és Kínában, ott látványos dolgokat művel."
"Visszatekintve Malajziára, nem volt rossz a verseny" - összegez Martin Whitmarsh, a McLaren vezetője. "A gumihelyzet és hogy melyik csapat milyen stratégiai fázisban tart, növelte az izgalmakat. A Pirelli kevés tesztkilométerrel szállt be a Forma-1-be, gratulálnunk kell azért, amit eddig elért. Egy-egy pilóta panaszkodhat ugyan egy-egy szett miatt, de összességében a gumik biztonságosak, az meg egyáltalán nem rossz, hogy nagyobb kihívást jelentenek."
Elrajtol a Maláj Nagydíj
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint nemcsak a nézők, a csapatok számára is összekavarodtak az események. "A bokszutcából nézve bonyolulttá vált a helyzet" - magyarázta Horner. "Egy légi irányító legrosszabb rémálma is semmi ahhoz képest, ami a stratégiai csatornánkon megy: próbáljuk kitalálni, mit lehet kihozni egy-egy helyzetből, mekkora a gumikopás, és milyen abroncsokkal kellene felszerelni a két autót. Elképesztő mennyiségű munkát végzünk."
"Nem tudom megítélni, hogy túl bonyolulttá váltak-e a versenyek, mert mi csak a saját dolgunkra figyelünk, a teljes egészet nem feltétlenül látjuk át. Mindenesetre az új szabályok izgalmas új faktort hoztak, több kemény csatát is láthattunk, amire tavaly nem nagyon volt példa."
"A nézők élvezik, ahogy a szárnyállás módosítása után a pilóták közelebb kerülnek egymáshoz" - foglalt állást Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke. "Ez tény és ezzel együtt kell élnünk. Az is igaz ugyanakkor, hogy néha nem egyszerű megérteni, mi történik, mert ez olykor még magának a csapatnak is nehéz. Ez a játék része idén, erre tekintettel kell lennünk."