A napokban Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke és Adam Parr, a Williams vezérigazgatója is felhívta a figyelmet annak fontosságára, hogy a Forma-1-nek nyitnia kell az internet és a közösségi média felé, mert a fiatalabb generációt már csak azokon keresztül lehet hatékonyan elérni.
A világbajnoki sorozat évek óta hadilábon áll az internettel: a Formula One Management (FOM) a TV-s szerződéseket féltve rendszeresen törölteti a videómegosztó portálokról az F1-es tartalmú klipeket - nemrég a McLaren is bajba került amiatt, hogy egyik vendége, Ice-T a garázsból készített filmjét feltöltötte a YouTube-ra -, és a honlapok újságíróinak csak az utóbbi két évben kezdtek sajtóbelépőt adni, szigorú szűrés után. A sport menedzsmentje az információk ellenőrizhetetlen terjedésétől tartva konzervatív szemléletet követett.
Whitmarsh azonban a formula1.com-nak nyilatkozva rámutatott, hogy az F1 ma ugyanolyan korszakhatáron áll, mint harminc évvel ezelőtt, amikor a TV-közvetítés elterjedésének köszönhetően forradalmi változásokon ment keresztül, és robbanásszerű fejlődésnek indult. "Fenyegetésnek nem nevezném, de mindenképpen lehetőség" - mondta Whitmarsh az internetről. "A Forma-1 olyan globális sport, amely adatokban rendkívül gazdag, úgyhogy ebben a digitális arénában sokkal több információval népszerűsíthetjük, mint amennyire például a tenisznek vagy a focinak van módja. Ez óriási lehetőség."
"Biztosan maradnak, akik a hagyományos TV-közvetítést nézik, de az alattunk lévő generációknak ez már nem elég. Ők több információra és interaktív szórakozásra vágynak" - tette hozzá Whitmarsh. "Valószínűleg megy náluk a TV is, amellett azonban futtatnak valamint az iPad-jükön, a telefonjukon vagy a laptopjukon. Mi még úgy nőttünk fel, hogy a TV meg az email menő, a fiatalok azonban már az emailt is alig használják."
Whitmarsh szerint az F1 hálás Bernie Ecclestone-nak, amiért a TV-közvetítések értékesítésével annak idején sokszorosára növelte a sport bevételeit, most azonban meg kell találni a módját, hogy az interneten keresztül is működőképes üzleti modell jöjjön létre.
Hasonlóan vélekedett Parr is. "Az a véleményem, hogy a közösségi média, az internet és az előfizetéses TV fejlődésének mindent forradalmasítania kell. Nem csak azon a téren, ahogy az emberekkel kommunikálunk és ahogy a tartalmat terjesztjük, hanem lehetőség szerint üzletileg is" - mondta.
"Rubens (Barrichellónak) több mint egymillió követője van a Twitteren, jelentős részük brazil. A Renault számára Brazília kulcsfontosságú piac, s amikor Rubens a velük kötött motorszállítói szerződésünk bejelentése közben kitwittelte, hogy visszatérünk a Renault-hoz, és ez milyen fantasztikus hír, egymillió ember kapott pozitív, nem üzleti alapú pozitív visszajelzést a Renault-ról. Pusztán azért, mert Rubens őszintén így érez a vállalattal és a márkával kapcsolatban. Vajon ki lehet-e számolni, hogy ez mennyit ér? Hány Clio-reklám érné el ugyanezt a hatást a TV-ben?"
Ecclestone ugyanakkor a Channel 10 ausztrál TV-nek azt mondta, hogy a FOM nyitna az internet felé, de szerinte nincs rá elég igény. "Ha a TV-társaságok szeretnének mobiltelefonra is közvetíteni - ami tulajdonképpen maga is egy kicsi TV, a tabletekről már nem is beszélve -, megtehetik, mégsem akarják. Az emberek továbbra is ragaszodnak a hagyományos TV-hez" - vélte.