A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Silverstone-ban csak egyetlen DRS-zónát határozott meg, ahol a versenyzők a hátsó szárny felső terelőlapjának laposabbra állításával próbálhatnak támadást indítani az előttük haladó autó ellen. Ez a szakasz a 4-es kanyar (a The Loop) után 45 méterrel kezdődik, és a 6-os kanyar (a Brooklands) féktávjáig tart, vagyis az autók a kettő között lévő balos törésen nyitott szárnnyal száguldhatnak majd át. A mérési pontot, ahol üldöző és üldözött között legfeljebb 1 másodperc lehet a különbség a DRS aktiválásához, 25 méterrel a 3-as kanyar (a Village) előtt jelölték ki.
Ez a zóna első pillantásra nem tűnik optimálisnak az előzéshez, mert a Stowe (15-ös kanyar) előtti padlógázos rész például hosszabb. De az FIA-nek azzal a problémával kellett szembenéznie, hogy Silverstone-ban nincsenek igazán lassú kanyarok, ahol könnyű lehetne végrehajtani egy kifékezéses manővert; a legkeményebb féktáv még a 6-os kanyar előtt van. Vélhetően ezért helyezték éppen oda a DRS-zónát.
Az utóbbi két versenyen, Montrealban és Valenciában egyébként kettőt jelöltek ki, ez a koncepció azonban nem vált be - különösen a spanyolországi pályán, ahol nem nőtt drámaian az előzések száma.