Habár a Red Bull a Belga Nagydíjon még csak idei második kettős győzelmét aratta, és Sebastian Vettel négy verseny után tért vissza ismét a dobogó tetejére, a siker nem volt sima: a csapatnak végig aggódnia kellett az első gumik hólyagosodása miatt. A Pirellinél neheztelnek a Red Bullra, mivel az istálló az időmérő után kérvényezte, hogy a rajthoz lecserélhesse a "sérült" abroncsokat, azt a látszatot keltve, mintha a gumiszállító termékei lettek volna a hibásak - holott valójában ők nem követték a Pirelli tanácsát.
Az olasz cég sportigazgatója, Paul Hembery a verseny estéjén elmondta, hogy mindenkinek "négy fokos" kerékdőlést javasoltak, a Red Bull mégis sokkal meredekebb szöget választott, ezért a gumik belső pereme a hosszú egyenesekben túlforrósodott, és hólyagos lett.
"Az időmérő után az egyik csapattól megkerestek minket, hogy aggódnak. Ekkor az összes autó adataira támaszkodva kielemeztük a helyzetet" - magyarázta Hembery. "Másnap reggelre átküldettünk gumikat, hogy meglegyen a lehetőségünk lecserélni az első kerekeket, ha úgy találjuk, hogy az összes csapatot érintő, alapvető problémáról van szó. A vasárnap délelőtti nyomozásunk azonban fény derített rá, hogy nem ez a helyzet. A Q3-ban résztvevő istállók mindegyikével beszéltünk, és az a konszenzus alakult ki, hogy a szabályokhoz mindenkinek tartania kell magát. Az FIA álláspontja ugyanez volt."
A Red Bullnak ezután is megvolt a lehetősége rá, hogy lecserélje az első kerekeket, vagy átállítsa a kerékdőlést, de így a parc fermé szabályok szerint a bokszutcából kellett volna rajtolniuk. Hembery elismerte, hogy a problémában a száraz pályán megtett túl kevés kör is szerepet játszhatott, de azt állította, nem kedvezhettek annak a csapatnak, amely maga követte el a hibát.
"Az egyik csapat különösen túlfeszítette a húrt az ajánlásainkhoz képest, és úgy éreztük, a verseny közben ez gondokat, hólyagosodást okozhat" - mondta. "Ha engedünk nekik, ma mindenki azt kérdezné tőlem, hogy miért segítettünk a Red Bullnak megnyerni a versenyt. Ez nagyon nehéz helyzet volt."
"Nem tetszik, hogy ilyen helyzetbe hoztak minket, ez igazságtalan. És el lehetett volna kerülni, hiszen a csapatoknak módjukban áll megváltoztatni a beállításokat és új gumikat vételezni, ha a bokszutcából rajtolnak. Ők döntöttek úgy, hogy ezt nem teszik meg" - tette hozzá Hembery. "Az a baj, hogy a mi nevünk szerepel a gumik oldalán. Kicsit tehetetlennek éreztük magunkat."
A feltételezések szerint Lewis Hamilton és Jaime Alguersuari is a Red Bull párosához hasonló problémákkal küzdött, csak csekélyebb mértékben. Hembery ezt nem erősítette meg, de annyit elismert, hogy "a kerékdőlés és a hólyagosodás között az összes csapat esetében szoros összefüggés volt."
A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey a BBC-nek úgy nyilatkozott, hogy a Belga Nagydíj "az egyik legfélelmetesebb" verseny volt, amit valaha átélt, mert a gumik miatt aggódtak a pilótáig biztonságáért.
"Tegnap (szombaton) délután 5 óra tájban a Pirellitől megkerestek minket, és azt mondták, hogy az időmérőn használt gumikat megvizsgálva aggódnak a biztonság miatt, mert a gumik az oldalfal és a futófelület találkozása mentén strukturálisan károsodhatnak, ezért mindkét autónkon fennáll a defekt veszélye" - magyarázta Newey. "Ez nyugtalanító volt... Aztán konzultálni kezdtünk a Pirellivel, hogy mit kellene tennünk. Ők magasabb nyomást javasoltak az első kerekekben, ami biztonságosabbá tehette a gumikat, akárcsak a kerékdőlés csökkentése - csakhogy azt az FIA engedélye nélkül nem végezhettük volna el, mert megszegtük volna vele a parc fermé szabályokat, és akkor a bokszutcából kell rajtolnunk."