Húsz év után visszatérhetnek a Forma-1-be a speciális, kifejezetten időmérő edzésre fejlesztett abroncsok. A rendkívül nagy tapadással rendelkező, de rövid élettartamú gumikat, melyekből egyetlen mért kör alatt lehet kihozni a maximális teljesítményt, az 1991-es idény után tiltották be. Az F1 jelenleg egyedüli gumiszállítója, a Pirelli azonban ismét az 1980-as években nagy népszerűségek örvendő speciális abroncsok bevezetését tervezi.
"Felvetettük a kvalifikációs gumik ötletét a csapatoknak, most a visszajelzésükre várunk" - nyilatkozta az Autosportnak Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója, azonban hozzátette: ha az istállóknak nem tetszik az ötlet, nem fogják erőltetni az új abroncsok bevezetését.
"Mi csak annyit tehetünk, hogy ötleteket adunk, de végeredményben a csapatok döntenek majd" - folytatta Hembery, aki szerint az új gumi szórakoztatóbbá tenné a sportot. "Ha úgy gondolják, hogy az időmérő már most is elég izgalmas, rendben van. Igazából nem nagyon reménykedem abban, hogy beleegyeznek, mert ez túl nagy változás lenne."
Az F1-ben jelenleg érvényes szabályok szerint az időmérőn és a versenyen összesen hat szett gumi áll minden versenyző rendelkezésére, használatukról a hétvége folyamán szabadon dönthetnek. A Pirelli azonban a jövőben azt szeretné elérni, hogy minden abroncsot felhasználjanak. "Gondolkozunk rajta, hogy egy kicsit módosítunk a szabályokon, ugyanis vannak olyan szettek, amelyeket egyáltalán nem is használnak. Ezeket bevethetnék a pénteki edzéseken" - mondta Hembery.