Red Bull
Mark Webber (P1: 16., P2: 1.): "Az időjárás kissé ingadozó volt ma - kicsit tudtunk menni száraz pályán is, de csak kábé négy kört: két kört a lágy, kettőt a közepes keveréken tettünk meg. Egyébként a szokásos házimunkát végeztük el, foglalkozva a hasmagassággal, a fékerőelosztással és a hasonlókkal, mielőtt elkezdjük feszegetni az autónk határait. Muszáj lesz több kört teljesítenünk, másrészt viszont spórolnunk kell a gumikkal szombatra és vasárnapra. Itt a kerékvetők okozzák a legtöbb gondot, amikor esik az eső, és a fehér csíkok is úgy kezdenek csúszni, mintha jégből lennének, úgyhogy nagyon könnyű hibázni."
Sebastian Vettel (P1: 4., P2: 10.): "Ez a nap elég nehéz volt, mert az időjárás folyamatosan változott, és nagy kár, hogy ha csak egy szett intermediate-ünk volt, mert spórolni kell a gumikkal szombatra és vasárnapra. Száraz pályán is mentünk egy kicsit, és leteszteltünk néhány fejlesztést; szerintem tűrhető eredménnyel. Ma nehéz volt megítélni a köridőket és a csapatok teljesítményét, de úgy tűnt, az autónk rendben van. Meglátjuk, mire megyünk holnap."
Ferrari
Fernando Alonso (P1: 11., P2: 2.): "Bár csak néhány kört tudtam teljesíteni száraz pályán, az első benyomásaim pozitívak: az autó kiegyensúlyozott, a beállításokat már nem kell jelentősen módosítanunk. Persze ilyen körülmények között, mint a maiak, nehéz tiszta képet alkotni, de amint mondtam, jól kezdtük a hétvégét. Ez azért fontos, mert nem jó, amikor péntekről szombatra teljesen át kell variálni a dolgokat, hiszen ilyenkor a második napon szinte nulláról kell kezdenünk mindent. Abból, amit láttunk, a fő riválisaink is nagyon erősnek tűntek. A Red Bulloknak jó volt a végsebességük, de emellett a leggyorsabbak voltak a pálya második szektorában, ami arra utal, hogy minden téren erősek; a McLarenek szintén jól teljesítettek. Hogy mit gondolok Michael Schumacherről? Nem ismerem őt közelebbről, ezért mint emberről nem sokat tudok mondani róla. Viszont nagy hatása volt Maranellóban és ez sokat jelent. Versenyzőként pedig igazi legenda: lehet, hogy manapság sok kritika éri, de bárhova megyünk is, még mindig sztárnak számít, az emberek a nevét kiáltozzák, ami jól mutatja a népszerűségét."
Felipe Massa (P1: 7., P2: 5.): "Egy ilyen napon, mint a mai is volt, nehéz érdemi munkát végezni: először száraz volt a pálya, aztán vizes, aztán az egész kezdődött elölről. Szerencsére ki tudtuk próbálni a Pirelli mindkét slick gumiját, bár csak néhány kör erejéig. Most a mérnökökkel elemeznünk kell az adatokat és meg kell próbálnunk a lehető legjobb döntéseket hozni. Mindenesetre az első benyomások pozitívak voltak. Kaptunk néhány új alkatrészt, szerintem használni fogjuk őket a hétvége hátrelevő részében is, hiszen javult velük a teljesítményünk. Az, hogy hol állunk a többeikhez képest, csak a holnapi időmérő edzésen derül majd ki. Egyébként nagyon kedvelem ezt a pályát: lehet ugyan, hogy egyes kanyarok ma már kevésbé izgalmasak - az Eau Rouge például lényegében egyenes -, de továbbra is nagyszerű érzés Forma-1-es autót vezetni itt."
McLaren
Jenson Button(P1: 3., P2: 3.): "A változékony idő ellenére tanultunk ma is valamennyit. Nem mentünk annyit a száraz időben, amennyit szerettünk volna, de így is elég méltányolható fejlődést értünk el. Többféle hátsószárny-kombinációt próbáltam ki ma - mindegyiknek voltak előnyei és hátrányai is. A nedves idő nem segítette elő, hogy sok hasznos összehasonlítást elvégezzünk, kicsit kihívás lesz, hogy melyik irányba induljunk el a beállítással, de biztos, hogy meg fogjuk találni a jót. Személy szerint azt gondolom, hogy nagyobb móka lenne az állítható hátsó szárnnyal átmenni az Eau Rouge-on - de másfelől el kell mondani, hogy az FIA a helyes döntést hozta meg: annyi leszorítóerőt veszít az ember a DRS aktiválásával, hogy biztonságosabb zárva hagyni a kanyar közben. Egyértelműen azt szeretném, ha száraz idő lenne vasárnap. Feltételezem, hogy esőben is jó munkát végeznénk, de szerintem száraz időben nagyon erősnek tűnünk. A Red Bullok nagyon erősen a középső szektorban, de mi is kimondottan jó formában vagyunk minden egybevetve."
Lewis Hamilton (P1: 5., P2: 4.): "Volt egy pár száraz pályás körünk a második szabadedzésen, de nem tudtunk túl sokat dolgozni a változékony körülmények miatt. Valójában azzal töltöttük a nap nagy részét, hogy ellenőrző köröket futottunk, hogy teszteljük a szárnyakat, és hogy rájöjjünk, mennyi leszorítóerőt használjunk. Elég jónak tűnünk az esőben, de szerintem az autó elég jó a szárazon is. Elég nehéz az is, hogy az autó beállítása versenyképes legyen az állítható hátsó szárnnyal és nélküle is, tehát igazán szoros lesz - bár úgy látszik, olyan szoros lesz, mint általában, azok az autók vannak elöl, amelyek elöl szoktak lenni. Volt egy nagy pillanatom a Blanchimont felé közeledve az első edzésen. Áthajtottam egy kisebb folyón a pályán - körülbelül 240 km/órás sebességgel hajthattam -, amitől nagyon keresztbe álltam, és kilinccsel előre mentem. Örülök, hogy elég éber voltam ahhoz, hogy korrigáljam, máskülönben úgy végezhettük volna, hogy az autó minden sarka és mindkét szárnya le lett volna ütve. Az első három-négy csapat versenyképesnek tűnik, most az a kihívás, hogy jó döntéseket hozzunk a szárnyakat és a leszorítóerőt illetően.
Mercedes
Nico Rosberg (P1: 2., P2: 6.): "Elég nehéz volt vezetni ma ezek között a tipikus spái körülmények között, de mégis sikerült két jó szabadedzést összehoznunk. Tanultunk néhány dolgot a száraz pályán és a nedvesen is, és sikerült néhány tesztet végrehajtanunk a versenyre és az időmérő edzésre is, tehát elég optimista vagyok a holnapot illetően."
Michael Schumacher (P1: 1., P2: 11.): "Különleges érzés volt a pályán lenni az első szabadedzésen ezen a jubileumi hétvégén Spában. Sok dolog változott itt az elmúlt húsz évben, de az időjárás biztosan nem! A mai egy újabb tipikus spai nap volt, vegyes időjárási körülmények között, és kevés száraz pályás gyakorlással. A körülmények miatt nem tudtunk sokat dolgozni a beállításokon, bár a legtöbbet kihoztuk abból a korlátozott időből, amikor száraz volt a pálya. Még így is nehéz lesz megtalálni az ideális beállítási kompromisszumot vasárnapra, mert az idő itt mindig olyan kiszámíthatatlan."
Force India
Adrian Sutil (P1: 6., P2: -): "Tudtuk, hogy ma nedves időjárásra kell számítanunk, de abban reménykedtünk, hogy csak délután érkezik meg az eső, ezért vezettem én az első szabadedzésen és Nico (Hülkenberg) a másodikon. Aztán másképp alakultak a dolgok, délelőtt elég hamar jött egy nagy zápor, ami miatt szinte az edzés végéig vizes maradt az aszfalt. Esőgumikon kezdtem, de aztán hamarosan interekre váltottam és az autó egyensúlyán próbáltam javítani. Eleinte nagyon alulkormányzott volt, amit sikerült megoldanunk, ezt követően az aero-balansszal foglalkoztunk. Az edzés vége felé felszáradt a pálya, de már nem volt idő arra, hogy a slick gumikat is kipróbáljuk. Az esőben gyorsnak tűntünk, a 6. hely pontosan mutatja, hol szeretnénk lenni ezen a hétvégén."
Nico Hülkenberg (P1: -, P2: 8.): "Klasszikus spái időjárásban volt ma részünk, ennek ellenére sikerült hasznos munkét végeznünk, az edzés elején egy új aerodinamikai alkatrészt próbáltunk ki. Amikor a pálya felszáradt, mentem egy kört a közepes keverékű gumival és még néhányat a lággyal - nagyjából ennyi száraz kör jött össze ma mindenkinek. Az autó jónak tűnt, csupán kisebb változtatásokra volt szükség, szerintem bizakodva várhatjuk a folytatást - akár száraz, akár esős lesz az idő."
Paul di Resta (P1: 20., P2: 9.): "Nem tettünk meg túl sok kört, ennek ellenére úgy vélem, nem vagyunk rossz formában, hiszen végül száraz és vizes pályán is tudtam menni. Délelőtt intermediate gumikon voltam, amikor az edzés vége felé egy kisebb hibát vétettem. Az ebédszünetben elővigyázatosságból kicseréltünk néhány alkatrészt az autón, emiatt azonban csak késve tudtunk kimenni a második edzésre. De szerintem ezzel nem vesztettünk sokat, hiszen amikor igazán számított, kint voltunk a pályán, tudtunk körözni száraz körülmények között. Mindent összevetve viszonylag elégedetten várom a holnapot. Úgy néz ki, egész hétvégén ilyen változékony időjárásban lesz részünk, ami megbonyolíthatja a dolgokat."
Williams
Rubens Barrichello (P1: 8., P2: 16.): "Jó érzés volt újra autóba ülni ilyen hosszúnak tűnő idő után. Az egyetlen gondom ma az volt, hogy a KERS nem működött a délutáni edzésen. Ettől eltekintve sima nap volt ez, leteszteltük az új fejlesztéseinket."
Pastor Maldonado (P1: 15., P2: 12.): "A körülmények ma meglehetősen nehezek voltak, mert nem volt sem teljesen vizes, sem teljesen száraz a pálya. De úgy gondolom, mégis biztatóan alakult a nap, már alig várom a holnapot. Esőben még sokat kell javulnunk, az autónk balansza azonban száraz pályán jónak tűnt. Még van hová fejlődnünk."
Toro Rosso
Jaime Alguersuari (P1: 9., P2: 14.): "Mindig öröm Spába jönni, ezt a pályát minden versenyző imádja, mert itt különösen élvezetes a határon autózni. Persze a változékony időjárás megnehezítette a dolgunkat, ennek ellenére sok feladatot el tudtunk végezni és rengeteg adatot gyűjtöttünk, amelyeket az éjszaka folyamán majd elemzünk. Az autó gyorsnak tűnik, és szerintem még vannak benne tartalékok, hiszen a puhább, azaz a gyorsabb gumikeveréket ma ki sem próbáltuk. Szeretek vizes pályán vezetni, bár tudom, hogy az eső eléggé megbolondítja a versenyeket. Számunkra azonban éppen az ilyen kiszámíthatatlan futamok adnak lehetőséget egy-egy jó eredmény elérésére. Bizakodva várom a folytatást, keményen nyomom majd a gázt, vasárnap pedig ismét megpróblok pontokat szerezni."
Sébastien Buemi (P1: 14., P2: 15.): "Úgy vélem, mindent összevetve jó napunk volt, hiszen elég sokat tudtunk menni esőben - Spában pedig általában esni szokott -, és egy keveset körözhettünk száraz pályán is. Kipróbáltuk a közepes keverékű slicket, ami a verseny szempontjából fontos, a puha gumival viszont nem mentem. Hoztunk erre a hétvégére néhány új alkatrészt, de ezekről az eső miatt nem sokat lehetett megtudni. A mérnököre még sok munka vár, az adatok alapján nekik kell eldönteniük holnap reggelig, hogy melyik vált be és melyik nem. Az előrejelzések szombatra is esőt ígérnek, vasárnapra viszont már száraz időt, emiatt holnap nem lesz könnyű megtalálni a megfelelő beállításokat. De bármilyen is az időjárás, Spában mindig hatalmas élmény vezetni. Szerencsére ma mehettünk egy keveset száraz aszfalton, ami alapján könnyebb megítélni, hogy az autó miként teljesít."
Sauber
Sergio Pérez (P1: 12., P2: 7.): "Ez mindenki számára nagyon nehéz nap volt a változékony időjárási viszonyok miatt. Ettől függetlenül élveztem, hogy először vezettem itt Forma-1-es autót, és a második edzésen legalább tudtunk végezni némi érdemi munkát is a lágy keverékkel. Most alaposan elemeznünk kell az esőben és szárazon gyűjtött adatokat, mert holnap akár újra eshet is."
Kobajasi Kamui (P1: 10., P2: 13.): "Ez a nap a felemás pályaviszonyok következtében nehéz volt. Amikor a második edzésen száraz lett a pálya, elég sokáig kitartottam a közepes keverékű slickek mellett, de a lágyon sajnos csak egyetlen kört tudtam megtenni, mielőtt a végén újra eleredt az eső. Összességében nincs túl sok érdemi adatunk, bár ezzel mindenki ugyanúgy van, és itt, Spában nem számít meglepetésnek."
Renault
Bruno Senna (P1: 23., P2: 17.): "Természetesen csalódott voltam, hogy az első szabadedzésem egy kicsúszás miatt idő előtt véget ért, délután viszont örültem, mert sok időt tölthettem a pályán. A nehéz körülmények ellenére a második szabadedzést jól kihasználtuk, egy keveset száraz aszfalton is tudtam körözni, amire szükség is volt, hogy el tudjuk dönteni, merre haladjunk tovább a beállításokkal. Volt idő a bokszkiállások és a rajt gyakorlására is. Igyekszem ledolgozni a hátrányomat és minél több kilométert megtenni. Egy dolog biztos: már nagyon várom, hogy holnap ismét autóba ülhessek!"
Vitalij Petrov (P1: 22., P2: 24.): "Az első szabadedzés nehéz volt, mert túl sok víz folyt a pályán, ezért nehezen értettük meg, hogy az új alkatrészeink megfelelően működnek-e. Az intermediate gumik jól tapadtak, akkor is, amikor az edzés elején sok víz állt a pályán, és az után is, hogy felszáradt az aszfalt. Ez összességében egy szokásos spái délelőtt volt, nem akadtak gondjaink. Délután az intermediate gumikhoz való beállításokat próbáltuk ki, és az autónk az akkor jellemző pályaviszonyok mellett jól ment. Elégedett vagyok a viselkedésével, szívesen vezetnék ugyanolyan körülmények között. Amikor viszont délután először hajtottam ki a pályára slick gumikkal, a gyors kanyarokban már az első körben éreztem, hogy a kormánnyal valami nem stimmel. Ezért visszatértem a garázsba, hogy a csapat kivizsgálja a problémát. A kormányzás nem tűnt jónak, ezért mindenképpen érdemes volt bemennem a bokszba, hogy meg tudják javítani."
Lotus
Jarno Trulli (P1: 13., P2: 18.): "Tipikus spai nap volt a mai, ennek ellenére egészen jól alakult számomra. Természetesen tudtuk, hogy ilyen időjárás vár ránk, ennek megfelelően készültünk, és sikerült is végrehajtanunk a tervezett feladatok többségét a gumikkal, a motorral és a beállításokkal kapcsolatban. Úgy vélem, ha hasonló lesz idő, felkészülten és bizakodva várhatjuk az időmérő edzést. Pozitívum, hogy nem volt semmilyen technikai problémánk, remélem, ez így lesz a hétvége hátralevő részében is, és ki tudjuk használni a kvalifikáció illetve a verseny során adódó lehetőségeket."
Heikki Kovalainen (P1: -., P2: 20.): "Ilyen időjárási körülmények között mindig nagyon nehéz hasznosan tölteni a napot. A közepes és a puha gumikeveréket is kipróbáltuk, így sikerült némi információt gyűjtenünk, ami vasárnap hasznosnak bizonyulhat. A holnapi nap biztosan érdekes lesz: valószínűleg esni fog, mi pedig eddig mindig jól teljesítettünk az időmérőkön, amikor változékonyak voltak a körülmények. Majd meglátjuk, hogyan tudunk taktikázni holnap délután. De bármi történjék is, biztos vagyok benne, hogy a rajongók izgalmas kvalifikációra számíthatnak."
Karun Chandhok (P1: 21., P2: -): "Jó volt újra vezetni, az esős idő ellenére élveztem a mai napot. Sajnos a legjobb körömben forgalomba kerültem, de mindegy, minden idő hasznos, amit az ember az autóban tölthet. Az edzés amolyan start-stop jellegű volt mindannyiunk számára, én mindenesetre igyekeztem a lehető legtöbbet kihozni a mai napból."
Virgin
Timo Glock (P1: 17., P2: 19.): "Ez tipikus péntek volt Spában, mondhatjuk, hogy az időjárás határozta meg a napot. Vizes és száraz pályán is tudtunk vezetni, és az autónk jónak tűnt. A délelőtti edzés nem volt túl rossz, és délután még száraz körülmények között is tölthettünk némi időt a pályán, ami tűrhetően alakult. A gumik azonban egyelőre nem viselkednek tökéletesen, úgyhogy még van dolgunk."
Jérome D'Ambrosio (P1: 19., P2: 21.): "Nagyszerű érzés itt lenni végre a hazai pályámon, a belga szurkolóim előtt. Régóta vártam ezt a pillanatot. A tipikus belgiumi időjárás sajnos megnehezítette az első napot, mert szerettünk volna többet körözni száraz pályán. Keményen kell tovább dolgoznunk, de összességében jól érzem magam az autóban - nagyszerű itthon vezetni."
Hispania
Tonio Liuzzi (P1: 18., P2: 22.): "Jó érzés volt újra vezetni, de ezek az edzések nem voltak olyanok, mint reméltük. A mai tipikus spai nap volt kiszámíthatatlan időjárással. Kár, hogy nem tudtunk annyit tesztelni, mint szerettünk volna. Az autóval kapcsolatban megértettünk egy-két dolgot az esőben, száraz pályán viszont természetesen sokkal több információt szerettünk volna szerezni. Olyan körülmények között mindössze öt kört tudtunk megtenni, és biztosra veszem, hogy ha többet megyünk, gyorsabb lettem volna. Azért így is vannak ötleteink, hogy milyen irányba kell tartanunk, és esőben meglehetősen erősnek tűntünk. Mindenféle pályaviszonyokra fel kell készülnünk, bár az idő holnap és vasárnap is ugyanilyen lehet."
Daniel Ricciardo (P1: 24., P2: 23.): "Az első nap itt Spában tipikus időjárási viszonyok között telt. Számítottunk rá, hogy kicsit nedves lesz az aszfalt, de jobb lett volna, ha vagy esős, vagy teljesen száraz az idő, nem ilyen felemás. Délután legalább tudtunk menni néhány etapot a lágy, az intermediate és az extrém esőgumikkal is, ami hasznos lehet, bár mind nagyon rövid etap volt. Mindig, amikor meg akartuk változtatni a beállításokat, az időjárás is megváltozott, ami kissé dühített. Azért első napnak nem volt ez rossz. Meglátjuk, holnap hogy megy majd."