Hajdanán, a kézi váltók korában nem is volt kétséges, hogy ha a versenyző rosszul kuplungolt, félrekapcsolt, netán túlpörgette a motort, az egy pillanat alatt megadta magát, mégpedig olykor igencsak látványos körülmények között, sűrű füstfelhőt eregetve. Ma azonban, amikor mindent elektronikus vezérlés szabályoz, nem engedve a fordulatszámot a biztonságos határ fölé, és a kézi kuplungot is csak az elinduláshoz kell használni, nem egyértelmű, hogy a versenyző tönkre tudja-e tenni a motort, vagy minden meghibásodásért valamilyen műszaki probléma tehető felelőssé.
Luigi Fraboni, a Ferrari vezető motormérnöke az [origo] F1Hírek kérdésére azt felelte, manapság a pilóták lényegében már csak szándékosan tehetik tönkre a motort. "Szerintem azért sikerülhet nekik. A motorok rendkívül érzékenyek, ezért mindig emlékeztetjük a versenyzőket azoknak a beállításoknak az elvégzésére, amelyekre feltétlenül szükség van, különösen a rajt előtt" - tette hozzá. "A kuplung rossz kezelésével már nem lehet kárt tenni a motorban, csak a lefulladásgátló kapcsol be miatta. Ha viszont három percig folyamatosan a fordulatszámhatáron pörgetjük, attól lehet baja a motornak. És mi is rendesen megizzadunk közben..."
Az ilyesmi néha, bár nagyon ritkán, meg is történik: például legutóbb a Hungaroringen, ahol Nick Heidfeld Renault-ja azért gyulladt ki, mert a kelleténél hosszabbra nyúlt bokszkiállás során túlmelegedett a motor. Ehhez azonban számtalan körülmény összejátszása kellett, nem utolsósorban az, hogy az időmérőn használt szokatlan vezérlőprogram hibájából valószínűleg már szombaton megrepedt a kipufogó, és a V8-as 6,3 másodpercig pörgött a fordulatszámhatáron, holott ilyenkor másodpercenként 100 fokkal nő a leömlő hőmérséklete. Maga Heidfeld semmiképpen nem volt okolható az incidensért.
Ritka motorhiba: Jaime Alguersuari Toro Rossójában megadja magát a Ferrari V8-as a tavalyi Magyar Nagydíjon
Az ehhez hasonló problémák elkerülhetővé válnának, ha 2014-től, a turbómotorok bevezetésével párhuzamosan valóban kötelezővé tennék, hogy az autóknak kizárólag elektromos hajtással kelljen haladniuk a bokszutcában. Noha a már a Technikai Szabályzatban is rögzített ötletet sokan - köztük Bernie Ecclestone - kifogásolták, Fraboni nincs ellene. "Az a lényeg, hogy 2014-től az KERS teljesítménye a jelenlegi szint duplájára nő, ezért műszakilag nem lesz akadálya. A KERS mostani paraméterei mellett nem tudnánk végigmenni így a bokszutcán. Talán még biztonságosabb is lesz. Az persze igaz, hogy az autókat nem lehet majd hallani."
A 42 éves Fraboni, aki 1997 óta dolgozik a Ferrarinál, azt sem tartja problematikusnak, hogy a manapság sűrített levegővel beindított motorokhoz önindítót kell majd szerelni. Egyébként is örül az 1,6-literes turbók bevezetésének. "Motormérnökként tetszik az ötlet" - jelentette ki. "A Ferrari tagjaként is, mert a cég közúti autói szempontjából szintén érdekes lesz. A Forma-1-ben tizenöt év alatt szerzett tapasztalataim alapján az a véleményem, hogy a turbókra áttérni nagy kihívásnak ígérkezik. Új világ nyílik meg előttünk, teljesen új koncepciókkal."
Fraboni nem ellenzi a sokak által vitatott környezetbarát Forma-1 elvét sem. "Szerintem a zöld F1 koncepciója helyes" - mondta. "Tudom, hogy vannak, akik szerint nem illik össze az F1-gyel. Mégis ebbe az irányba kell indulnunk, mert többféle elvárásnak kell megfelelnünk. Nekem tetszik a zöld F1 ötlete. A 2014-től bevezetésre kerülő új szabályok közül egyébként is az a legfontosabb, hogy a motorokban korlátozni fogják a benzin átfolyási sebességét, ami korlátozza a fogyasztást és a teljesítményt is. A fejlesztéseket a közúti autókhoz is fel lehet majd használni."