"Írtunk az FIA-nak, megkértük őket, hogy nézzenek utána pár kanyarnak" - nyilatkozta Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója. "Mi megvizsgáljuk az összes kerékvetőt, mert ez nyilvánvalóan olyan tényező, ami rongálhatja a gumikat, és láttuk, hogy néhány részen nincs minden rendben. Azt gondoltuk, hogy az összeset számba vettük, de az első szabadedzésen egy csavar újra kijött a helyéről, ami aggodalommal töltött el mindenkit."
"Ez kicsit meglepetés volt, talán nem csavarták be a csavarokat elég mélyre, vagy nem húzták meg őket rendesen."
"Biztos, hogy láttam az e-mailt olyan reggel négy körül" - tette hozzá Hembery, utalva arra, hogy az FIA már tudott a problémáról körülbelül 14 órával az első Forma-1-es szabadedzés, és 11 órával a betétfutamok edzésének megkezdése előtt.
Ennek ellenére úgy tűnik, hogy az első szabadedzés kezdetéig semmilyen javítás sem történt a pályán. Ennek az lett az eredménye, hogy az első szabadedzést fél órával el kellett halasztani, mert akkor csavarozták ki a rázóköveket a 3-as és a 14-es kanyar kijáratánál, és másfél helyett egyórásra rövidítették a gyakorlást. Aztán még dolgoztak a két pénteki szabadedzés között is, akkor például a 13-as kanyar belső oldaláról távolították el a rázóköveket.
A második szabadedzés után is azonnal megkezdődött a munka, éjszakába nyúlóan dolgoztak a Marina Bay aszfaltcsíkon: az 5-ös, a 17-es és a 18-as kanyarban a régi kerékvetőket kiszedték, és helyettük egyszerűen piros-fehér festést alkalmaztak. A 7-es és 13-as kanyarban a rázókövek rögzítését megerősítették epoxigyantával. A 14-es kanyarban a rázóköveket szintén felfestésre cserélték, és a fehér vonalat másfél méterre eltávolították a pályától.