Michael Schumacher egy tűrhető időmérőn van túl, de mégis keserű lehet a szájíze, mert ha a végén nem tartja fel Hamilton, legalább egy hellyel előrébb rajtolhatna a jelenlegi nyolcadiknál.
Schumacher végig gumit spórolt az időmérőn, egy-egy gyors körrel továbbjutott a Q1-ből és a Q2-ből is. A Q3-ban is csak egyetlen mért kört szeretett volna futni, de ez nem jött össze a Hamilton-incidens miatt. Mindössze egy másodperccel az idő lejárta után haladt át a vonalon, ezért már nem kezdhetett meg egy gyors kört, ez pedig azt jelenti, hogy Kobajasi mögül kell majd indulnia, a nyolcadik helyről, a pálya poros oldaláról.
"Trükkösen ért véget az időmérő edzésem ma, de legalább megspóroltunk egy szett gumit a holnapi versenyre" - nyilatkozta a hétszeres világbajnok. "Nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy csapatként együtt dolgoztunk a teljesítményünk javításán ezen a hétvégén" - tette hozzá.
A másik Mercedes-pilóta, Nico Rosberg még rosszabbul járt, mert hidraulikai problémák miatt még a Q1-ből sem jutott tovább, ezért kénytelen lesz a 23. helyről indulni. Igaz, legalább sok friss gumija lesz a versenyre, ami Szuzukában nagy előny lehet.
"Az első ellenőrző körömben, a Q1-ben észrevettem, hogy gondom van, ezért megkértek, hogy jöjjek vissza a bokszba. Megpróbáltuk időben megjavítani, hogy még tudjak menni egy kört, de a hidraulikus rendszer elég bonyolult, és az idő nem volt elég rá" - árulta el Rosberg.
Ross Brawn egyik szeme sírt, a másik nevetett az időmérő után. "Elég vegyes volt a mai időmérő edzésünk. Volt egy hidraulikaproblémánk Nico autójában rögtön a Q1 elején, amit még ki kell vizsgálnunk, és meg kell találnunk, hogy mi volt az oka. Elég nagy kihívás lesz neki a mezőny végéről rajtolni, de érdekes verseny lesz a gumihelyzet miatt, biztosan lesznek lehetőségek. Michael jó időmérőt futott, bár a Q3 vége nem volt olyan tiszta, mint szerettük volna" - nyilatkozta a csapatfőnök.
Norbert Haug, a Mercedes motorsport igazgatója hasonlóan vélekedett: "Michaelnek és a csapatnak volt egy kitervelt stratégiája, hogy gumit spóroljunk az időmérőn, mert fontosabb volt számunkra, hogy a versenynek a lehető legtöbb szett friss gumival vághassunk neki, mint az, hogy maximalizáljuk a rajtpozíciónkat. Michael úgy került a Q3-ba, hogy csak egy gyors kört futott a Q1-ben és a Q2-ben, ezért úgy fogja megkezdeni a versenyt, hogy több szett friss gumija lesz, mint az előtte lévő autóknak, vagyis sokféle stratégia közül választhat."
"Sajnálatos volt, hogy Nico hidraulikai problémától szenvedett a Q1-ben - elnézést érte. Azonban három versennyel ezelőtt Michael az utolsó helyről indult, átverekedte magát a mezőnyön, és ötödik lett. Ez motivációt jelent mindannyiunk számára, de elsősorban Nicónak" - tette hozzá Haug.