A Forma-1-ben jelenleg érvényes gumiszabályok szerint egy versenyhétvégén tizenegy szett száraz pályára való abroncs áll a pilóták rendelkezésére: hat szett a keményebb, és öt a lágyabb keverékűből. Mivel a Pirelli tapasztalatai szerint eddig még nem volt olyan nagydíj, ahol a csapatok az összes szettet elhasználták a keményebb abroncsból, jövőre változtatni szeretnének a szabályokon - a megmaradt gumikat ugyanis meg kell semmisíteniük, így az előállításukhoz és szállításukra fordított pénzt is elpazarolják, nem beszélve a környezeti ártalmakról.
A csapatok között nincs egyetértés az üggyel kapcsolatban, így még nem született döntés a 2012-es szabályokról. A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery azonban ismét felemelte a szavát a változtatások mellett.
"Azt akarják, hogy a világ minden tájára elvigyünk 2500 gumit, amelyet aztán nem használnak..." - nyilatkozta az Autosportnak az istállókról, majd elmondta: ha sikerül meggyőzniük a csapatokat, a rendszerint megmaradó hatodik kemény szettet a pénteki edzésnapra allokálnák. "Pénteken sok fejlesztőmunkát végeznek, ez tehát jó megoldás lehet. Biztos vagyok benne, hogy végül a józan ész diadalmaskodik."
A szezon hátralevő részében a Pirelli agresszív gumiválasztással próbálja a csapatokat arra ösztökélni, hogy a keményebb keverékű abroncsokat is elhasználják. Koreában a rendkívül gyorsan kopó szuperlágy gumik és az ennél keményebb lágy Pirellik közül választhatnak.
"Szeretnénk, ha a csapatok a lágy gumikon versenyeznének" - mondta Hembery. "Lehet, hogy négy kiállás lesz a megfelelő taktika, de mi mindig két-három kerékcserére törekszünk. Elég sok versenyen volt két kiállás, egyszer-kétszer pedig négy, a szezon folyamán tehát kijön az átlag."
"Mivel nem tesztelhetünk, néha a nagydíjakon próbálunk ki bizonyos dolgokat - ez könnyebb lesz, miután már eldőlt a bajnokság. Így jövőre ismét agresszív gumiválasztással próbálkozhatunk" - tette hozzá.