Az elmúlt években több alkalommal is előfordult, hogy egyes autók a bokszutcát elhagyva elveszítették egyik kereküket, miután azt a szerelőknek nem sikerült megfelelően rögzíteniük, és az anyacsavar egyszerűen leesett. A Toro Rosso tavaly Japánban és Kínában ilyen hibát követett el, és Jenson Buttonnak is a lazán felrakott kerék miatt kellett feladnia a Brit Nagydíjat. A 2010-es Magyar Nagydíjon Nico Rosberg Mercedeséről vált le egy kerék a bokszutcában, ez a Williams egyik szerelőjét el is találta, kisebb sérülést okozva.
Mivel a zsúfolt bokszutcában elszabaduló kerekek rendkívül veszélyesek, 2012-ben egy új eszközt bocsátanak a csapatok rendelkezésére. A kerékcsere során az abroncsokat légkulccsal rögzítik, amelyet minden csapat részére az olasz Paoli nevű cég gyárt. Idén lehetőség lesz arra, hogy a légkulcsra egy speciális szenzort szereljenek, mely felvillanó LED-lámpával jelzi, ha a kerékanyát nem a megfelelő nyomatékkal húzzák meg.
"Az eszköz mágneses, mechanikus kontaktus nélküli szenzorral működik, amelyet a légkulcsra szerelünk fel" - nyilatkozta Federico Galloni, a Paoli ügyvezető igazgatója. "Az eszköz működtetője be tudja állítani a kívánt nyomatékot."
A szoftver által rögzített adatoknak köszönhetően a légkulcson azonnal felvillannak a fények, ha a kereket nem megfelelően erősítették fel, így a szerelők nem engedik útjára a versenyzőt. A szerszám eddig is rögzítette a használt nyomatékot, azt azonban csak utólag, egy számítógép segítségével lehetett kiolvasni belőle. Az új rendszer használatát egyelőre nem teszik kötelezővé, de várhatóan minden csapat alkalmazza majd az idei szezonban.