Miután tavaly, visszatérésének első évében a Pirelli a biztonságra törekedve taktikázott a gumikkal, azt ígérik, az idén már bevállalósabbak lesznek. 2011-ben az összes versenyen bevetették a lágy keveréket, és csak a másikat variálták, hogy az abroncsaikkal még csak ismerkedő csapatoknak legyen egy állandó, stabil támpontjuk - ám ezt a segítséget most megvonják tőlük.
"Sokkal változatosabban fogjuk összeválogatni a keverékeket, maguk a keverékek is rámenősebb tervezési filozófiával fognak készülni, és a teljesítményük kihegyezettebb lesz" - nyilatkozta az ESPN F1-nek a Pirelli F1-es programját irányító Paul Hembery. "Tisztában vagyunk vele, hogy kihat a versenyzésre, amit csinálunk, ezért rajtunk áll, hogy feladjuk a leckét a csapatoknak. Azt hiszem, Martin Whitmarsh (a McLaren főnöke) teljesen világosan fogalmazott, amikor azt mondta, 'szeretnénk, ha a Pirelli továbbra is komoly kihívás elé állítana minket'. Persze lehet, hogy a mérnökei nem értenének egyet vele!"
A tavalyi szezont az általánosan elfogadott vélemény szerint a Pirelli gyorsan elhasználódó gumijai dobták fel a leginkább, a DRS és a KERS mellett azoknak volt köszönhető, hogy látványosan több lett az előzés, és ezáltal a versenyek fordulatosabbá váltak. Hembery a bevált recepten nem is akar változtatni, ám hangsúlyozta, hogy rugalmasan állnak hozzá a fejlesztésekhez.
"A téli tesztek még csak most következnek, de a Melbourne-re és Malajziára szánt gumikat már gyártjuk is. Majd azon a két versenyen derül ki, hogy mi lesz a helyzet, hacsak a tesztelés során nem történik valami nagy meglepetés" - mondta. "Ha teljesülni fognak az elvárásaink, az nagyszerű lesz, de mindig készenlétben tartunk néhány trükköt szükség esetére. Bizonyos lehetőségeket igyekszünk nyitva tartani magunk előtt, hogy lehessünk rámenősebbek vagy óvatosabbak is, ha kell, mert tudjuk, hogy alkalmasint változtatni kell."
Egy tavaly felmerült ötlet szerint a legutóbb 1991-ben használt edzésgumik újbóli bevezetésével próbálnák megakadályozni, hogy a Q3-ba bejutó, de az előkelő helyekre esélytelen versenyzők az abroncsokkal spórolva a garázsban maradjanak. Hembery most azt mondta, ezt továbbra is elképzelhetőnek tartják.
"A jövőben szívesen belevágnánk. Ha a sportnak és a csapatoknak igényük van rá, boldogan javaslunk megoldásokat az időmérő problémájára" - ismerte el. "Ha a közönséget zavarni kezdi, hogy a Q3-ban sokan ki se mennek a pályára, kitalálhatunk valamit."
"Az időmérő szisztémáját egyébként kifejezetten jónak tartjuk, remekül működik, ezért csak egy apró módosításra lenne szükség."