A Peugeot szerdán váratlanul bejelentette, hogy anyagi okok miatt azonnali hatállyal véget vetnek minden, a hosszútávú versenyzéssel kapcsolatos tevékenységének. A francia gyártó így az idén debütáló világbajnokságban sem vesz részt, és a Le Mans-i 24 órás versenyt is kihagyják. A hír sokak számára megdöbbentő volt, hiszen az elmúlt években a Peugeot volt az egyetlen gyártó, amely reális eséllyel szállt harcba az Audi ellen a legendás versenyen, 2009-ben pedig a győzelmet is megszerezték.
Mivel a Peugeot belátható időn belül valószínűleg nem is folytatja a hosszútávú versenyzést, a Craig Pollock által irányított motorgyártó vállalat, a PURE máris szemet vetett a franciák létesítményeire. A Forma-1-hez 2014-ben, az új motorszabályok bevezetése után csatlakozni kívánó PURE azt fontolgatja, hogy megvásárolja a Párizs közelében, Vélizy-Villacoublay-ban található gyárat, ahol a Peugeot motorjai készültek.
"A jelenlegi, Párizshoz közeli létesítményeinket lassan kinőjük" - nyilatkozta Pollock a GPUpdate.net-nek. "Most saját irodákat szeretnénk, ahol a motorjainkat tervezni és fejleszteni tudjuk. Három ország jöhet szóba: Franciaország, Svájc és Németország. Azt már eldöntöttük, hogy a cég egy részét Kölnbe helyezzük át, ahol a Toyota tesztbázisát fogjuk használni."
"Másrészről viszont hallottuk a híreket a Peugeot kiszállásáról - sejtettük, hogy ez fog történni" - folytatta. "Bár a létesítményeik nem állnak olyan szinten, ami a Forma-1-es motorok gyártásához szükséges, nem kellene sokat változatni rajtuk. Ez lehet a legolcsóbb megoldás."
Bár Pollock számára különösen csábító az a tény, hogy a PURE jelenlegi gyárához hasonlóan a Peugeot létesítménye is Párizs mellett helyezkedik el, egyelőre még nem vették fel a kapcsolatot a franciákkal. Az F1-es BAR istálló korábbi főnöke azt sem tartja kizártnak, hogy a Peugeot állás nélkül maradt alkalmazottjai közül is átcsábítja azokat, akik az F1-es projekt során hasznos munkát végezhetnek.