Michael Schumacher tavaly egyértelműen fejlődött 2010-hez, visszatérésének első évéhez képest. Bár az időmérőkön továbbra sem tudott labdába rúgni Nico Rosberg mellett, a versenytempója általában legalább olyan erős volt, mint fiatal csapattársáé. Egykori riválisa, Gerhard Berger szerint azonban az idő ellene dolgozik, ezért annak dacára, hogy már felvetődött vele kapcsolatban a hosszabbítás gondolata is, 2012 végén, szerződésének lejárta után szögre fogja akasztani a sisakját.
"Nem hiszem, hogy meghosszabbítja a szerződését. Előbb-utóbb bele fog fáradni ebbe" - mondta Berger az Auto Motor und Sportnak. "Nincs esélye Rosberg ellen. Idővel be kell látnia, hogy több mint negyvenévesen nem győzhet le egy olyan szintű fiatal versenyzőt, mint amilyen Rosberg."
Miután tavaly 4. lett a konstruktőri összetettben, a Mercedes idén végre szeretné megszerezni első nagydíjgyőzelmét, hogy 2013-ban már a világbajnoki címért küzdhessen. Bár a többi élcsapattal ellentétben ők csak az előszezon második tesztjére viszik el az új autójukat, így összesen nyolc napjuk lesz a felkészülésre - néggyel kevesebb, mint a többieknek -, Norbert Haug továbbra is helyesnek tartja ezt a döntést.
"Amikor fél év áll rendelkezésünkre egy autó kifejlesztéséhez, plusz tíz nap létfontosságú lehet" - nyilatkozta az Autosportnak a Mercedes sportigazgatója. "Az új modellünk tesztelését csak azután akarjuk elkezdeni, hogy minden egyes részletében elkészült. Ezért van szükségünk az extra fejlesztési időre."
"Fontos megjegyezni, hogy ez tudatos döntés volt a részünkről. Tisztában vagyok vele, hogy a többiek már az új autójukkal fognak dolgozni (Jerezben), de a mi helyzetünk sem tekinthető szokatlannak. Máskor is előfordult, hogy azok a csapatok, amelyek hátrányt próbáltak ledolgozni, csak a második tesztre vitték el az új autójukat."
"Nem vagyunk késésben. Az eredeti terveinket követjük, aztán majd kiderül, milyen eredménnyel."
Haug ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a Mercedes a február 7-én kezdődő, jerezi teszten is 2012-re készül már. "Oda is elviszünk néhány alkatrészt, amelyet ki akarunk próbálni" - mondta. "Használhatjuk az új generációs gumikat, amelyek jó alapot fognak adni, mert közvetlenül össze lehet hasonlítani őket a régiekkel."