A Lotus a Ferrari példáját követve az interneten mutatta be 2012-es modelljét, az E20-at, amely kívülről nem tűnik túl izgalmasnak. Bár a csapat technikai igazgatója, James Allison szerint az autó "ezernyi újítást tartalmaz" elődjéhez képest, a ránézésre is agresszív és merész Ferrarihoz viszonyítva meglehetősen konzervatív szellemiséget tükröz.
Az orra az új szabályok miatt éppúgy lépcsős, mint a Ferrarié, a Caterhamé és a Force Indiáé - az eddig bemutatott autók közül csak a hagyományosan is alacsony orrú McLarené nem ilyen -, de a váz elejének és az orrkúp magasságának 7,5 centiméteres különbségét a Lotus a többieknél elegánsabban hidalta át. Az E20-on azonban csak a különösen kifinomult első vezetőszárny kelt feltűnést. A hátsó futómű a tavalyihoz hasonlóan vonórudas rendszerű, az első viszont megmaradt a nyomórudasnál, ami összhangban van ugyan az általános trenddel, de a Ferrariéhoz képest óvatosabbnak számít.
Miután tavalyi kísérlete, az előrevezetett kipufogó zsákutcának bizonyult, a Lotus a befújt diffúzor betiltására most fantáziátlanul reagált, és hagyományos kipufogót készített az E20-hoz. A cső utolsó 10 centiméteres, erősen szabályozott szakaszát csupán elölről fedi egy kisebb karosszériaelem. Maga a cső kissé kifelé áll, ezért lehetséges, hogy a kipufogógázt a hátsó szárny külső-felső része felé fújja, gázadásnál növelve a leszorítóerőt. A szárny véglapjainak tetején ívelt nyomáskiegyenlítő vágatok vannak, míg a hűtésrendszer felől áramló levegőt a ma már általánosnak tekinthető módszerrel, a motorburkolat végén vágott lyukon vezették ki.
A Lotus kifejlesztett egy reaktív első futóművet is, amely a hasmagasság változását lett volna hivatott megakadályozni a fékezésnél bekövetkező bólintás közben, de ezt hiába hagyta jóvá először a Nemzetközi Automobil Szövetség, végül mégis betiltották.
"Az igaz, hogy a csapatunk innovációi híresek. Az elmúlt években néhány nagyon érdekes is eredt tőlünk, ahogy néhány - fogalmazzunk úgy - kényesebb is. Idén is akad néhány a tarsolyunkban" - mondta a csapatfőnök, Eric Boullier. "A legnagyobb álmom az, hogy visszacsempésszük a csapatba a pozitív szemléletet, és ismét hosszú évekig a rajtrács elejére kerüljünk."
Film a Lotus E20 bemutatójáról
A tavaly még Renault néven induló Lotus az elmúlt két évben ötödik lett a konstruktőri összetettben, ám az istálló társtulajdonosa, Gérard Lopez szerint idén magasabbra kell törniük. "Szeretnénk, ha összejönne nekünk az egész szezon, ahogyan tavaly is vártuk" - mondta Lopez. "Reméljük, az autónk gyors, a versenyzőink pedig erősek lesznek. Az egyikük persze egy korábbi világbajnok. Bízunk benne, hogy visszatornázzuk magunkat az élbolyba. A negyedik hely alighanem reális cél."
A Forma-1-be kétéves szünetet követően visszatérő Kimi Räikkönennek a Fernando Alonsóval 2005-ben és 2006-ban, Michael Schumacherrel pedig 1994-ben és 1995-ben már négy egyéni vb-címet szerző ex-Renault és ex-Benetton a harmadik élvonalbeli csapata lesz a McLaren, illetve a Ferrari után.
"Szerintem ennél a csapatnál tudják, hogyan kell jó autót építeni, de még a legjobb istállók sem képesek rá minden szezonban" - mondta Räikkönen. "Nagy szakértelmű emberek dolgoznak itt, és keményen igyekeztek, úgyhogy remélem, jó eredményekre leszünk képesek."
A kérdésre, hogy Schumacher visszatérésének nehézségei nem aggasztják-e, azt felelte: "Nem igazán. Kicsit minden más lesz, mint amikor előzőleg versenyeztem az F1-ben: más a csapat, mások a szabályok, de azok mindenkinek mások. Vannak, akiknek nehezebben megy az alkalmazkodás."
"Sok múlik az autón is. Ha jó autónk lesz, az megkönnyíti a dolgomat ahhoz képest, mintha csak középszerű lenne. A két héttel ezelőtti első teszten elégedett voltam. Máris minden normálisnak tűnt."
A Lotus még hétfőn bejáratja az E20-at, mielőtt kedden megkezdődik a hivatalos előszezoni tesztelés is Jerezben.