A Forma-1-be a tavalyi szezonban visszatérő Pirelli azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2012-ben még izgalmasabbá teszik a versenyeket. Ennek érdekében úgy módosították az abroncsokat, hogy a különböző gumikeverékek között csökkenjen a különbség - tavaly ugyanis a lágy gumik akár másfél másodperccel is gyorsabbak voltak a keményebb keverékeknél, ez a csapatok taktikáját is egyhangúvá tette.
Bár a hűvös időben zajló jerezi teszteken nem lehet pontosan megjósolni, hogyan viselkednek majd a gumik a hőségben rendezett futamokon, a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery egyelőre elégedett a látottakkal. "Délután, amikor 20 fokig emelkedett a pálya hőmérséklete, jól megfigyelhettük a lágy és a közepes gumik viselkedését. Úgy tűnik, a két keverék teljesítménye között körönként hat tized a különbség" - idézi a szakembert az Autosport. "Egy négy kilométer hosszú pályán pont ebben reménykedtünk."
Az olasz gyártó egy másik előrelépést is elkönyvelhetett, a közepes és a kemény keverékű gumik ugyanis gyorsabban melegszenek fel, mint tavaly. Az előző szezonban számos csapat küszködött azzal, hogy az abroncsok túl későn érték el a kívánt hőmérsékletet. Hembery szerint idén a csapatok dolga is könnyebb, hiszen már tudják, nagyjából mire számíthatnak.
"Összességében minden versenyző úgy nyilatkozik, hogy megfelelő az autó balansza. Azt hiszem, ehhez az is hozzájárul, hogy jobban megértették a gumik viselkedését, így az autót is úgy tervezték, hogy jobban idomuljanak az abroncsokhoz. Mindenhonnan pozitív visszajelzéseket kaptunk" - magyarázta.
A változásoktól elsősorban azt várják, hogy sokszínűbb stratégiákat láthatunk a futamokon. "Lesz olyan csapat, amelyik eggyel kevesebb bokszkiállás mellett dönt, és tovább kint marad a közepes vagy a kemény gumin. Tavaly mindenki arra törekedett, hogy a lágy keverékből hozza ki a maximumot, hiszen más taktikával nem juthattak előnyhöz - túl nagy volt a különbség" - nyilatkozta Hembery.