2012-re jórészt stabilak maradtak a Forma-1 technikai szabályai, csupán két jelentős változás történt: csökkentették az orrkúp megengedett maximális magasságát, valamint betiltották a motorból kiáramló nagyenergiájú gázt az autók padlólemeze alá vezető kipufogókat. Az utóbbi szigorításnak úgy igyekeztek érvényt szerezni, hogy behatárolták a kipufogók végének helyét és dőlésszögét, hogy ne lehessen aerodinamikai előnyt szerezni vele, mint az elmúlt években a befújt diffúzorral.
A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey azonban így is attól tart, hogy a csapatok előtt maradtak nyitva kiskapuk, amelyek újabb vitákhoz vezethetnek. "Az FIA viszonylag konkrétan kinyilvánította, hogy mit tart elfogadhatónak a kipufogók terén, és mit nem" - mondta Jerezben. "Nem akarnak látni például olyan csatornákat, amelyek a teljesen zárt rendszerű kipufogókból kiáramló gázt vezetik el az autó más részei felé. Emellett bizonyos helyeken nem lehetnek karosszéria-elemek."
"Reméljük, hogy ha ezeket a szabályokat betartjuk, nem lesz belőle vita. De mindig megvan rá az esély, hogy valaki előáll egy olyan megoldással, ami már határeset, s aminek a szabályossága éppen ezért már teljes egészében az értelmezésen múlik."
A Ferrari főtervezője, Nick Tombazis szerint ugyanakkor egyértelmű, hogy mi a megengedett. Giorgio Ascanelli, a Toro Rosso technikai igazgatója pedig azt mondta: a szabálykönyv mellé kiadott direktívában az FIA korlátozta, hogy a kipufogóból kiáramló gáz energiájából mennyit lehet átirányítani. Úgy véli, "ez így korrekt."
A Lotus technikai programját irányító James Allison hozzátette: "Én úgy értelmezem a direktíva szövegét, hogy az olyan megoldások, amelyek a kipufogógázt aerodinamikai célból irányítják át máshová, nem legálisak."
"Maga a szabályzat csupán a kipufogó méretét, csatlakozási helyét és szögét határozza meg. A direktíva ugyanakkor kitér rá, hogy hiába felel meg az elrendezése ezeknek az előírásoknak, ha elsősorban a leszorítóerő növelésére szolgál, akkor vitathatóvá válik. Szerintem még vár ránk egy kis huzakodás, mielőtt dűlőre jutunk az elfogadottnak tekintett geometriákat illetően."
Az FIA versenyigazgatója és technikai felelőse, Charlie Whiting is elutazott Jerezbe, hogy közelről vegye szemügyre az idei autókon alkalmazott megoldásokat. Ránézésre több csapat úgy alakította ki a kipufogóját, hogy a hátsó szárny felé vezesse el a gázt, növelve a leszorítóerőt.
Mark Webber az első tesztnap után megerősítette, hogy a befújt diffúzor nélkül a vezetési élmény is más lett. "Az autó a féktávokon máshogy viselkedik, hiszen másképp kell használnunk a motort is, amely eddig tulajdonképpen az aerodinamika része is volt" - mutatott rá. A spéci kipufogókat éppen ezért tiltották be: általuk a motor pillangószelepe is mozgatható aerodinamikai eszközzé vált.