Ahogy az várható volt, hatalmas hőség és magas páratartalom várta a versenyzőket Szepangban az első szabadedzésen. A levegő 30, a pálya 40 fokosra melegedett fel a gyakorlás végére, de az eső nem érkezett meg. Azt a második tréningre várják az időjósok, ezért a nyitóedzés sűrű volt: mindenki sok kilométert akart megtenni a száraz körülmények között.
A poros pálya és a kemény keverékű gumik miatt rengeteg túlkormányozott, driftelő autót láthattunk. A gumikopás jelentősnek bizonyult, egy tízkörös etap végén nem ritkán egy másodpercet is lassultak az autók, pedig a Pirelli a két legkeményebb keveréket hozta Malajziába.
Lewis Hamilton legjobb ideje, amelyet még az edzés első felében ért el, ugyan négy tizeddel lassabb volt a tavaly ilyenkor futott legjobb körnél, de idén még ez is kényelmes, fél másodperces előnyt jelentett neki a másodikként végzett Sebastian Vettel előtt. A világbajnokot a két Mercedes követte, ezúttal Nico Rosberg volt a gyorsabb, aki azonban csak 13 ezreddel verte meg Michael Schumachert.
Ötödikként végzett a múlt heti időmérő meglepetésembere, Romain Grosjean, aki ismét legyőzte csapattársát, Kimi Räikkönent. Két tizedet adott a raliból visszatért finnek, pedig furcsának érezte az Lotus E20 hátsó részét. A két Lotus közé Mark Webber furakodott be a hatodik helyen, az ausztrál az edzés végén már nem jött ki, mert a Red Bull RB8 padlólemezén dolgoztak a szerelők.
Schumacher már az edzés vége előtt húsz perccel kiszállt az autóból
Nyolcadik lett az edzés talán legszebb vezetéstechnikai bravúrját (hatalmas farolást fogott meg a 11-es kanyarban) produkáló Paul di Resta a Force Indiával, mögötte az olajszivárgással küzdő Button végzett, mindössze 15 megtett körrel. A múlt heti futamgyőztes autóján az edzés második felében vették észre a problémát, ezért tett meg kevés kört. A McLaren szerint a második szabadedzésre rendbe tudják hozni a hibát.
Tizedik lett a másik Force Indiával Nico Hülkenberg, mögötte pedig a Williams 22 éves tesztpilótája, a Bruno Senna autóját használó Valtteri Bottas végzett. Remek munkát végzett a finn, mivel hat századdal megelőzte csapattársát, a sorrendben közvetlenül mögötte végző Pastor Maldonadót.
Grosjean ismét legyőzte Räikkönent
Ismét csalódást okozott a Ferrari: az újjáépített autóval ezúttal Massa volt a gyorsabb, de ő is csak a 13. lett. Alonso két hellyel mögötte végzett a tabellán, bő egy tizedre a braziltól, és közel két másodperccel Hamilton mögött. A Ferrari végsebessége 10 km/órával maradt el a hosszú egyenesekben a leggyorsabb autóétól, amely Nico Rosberg Mercedese volt.
A Hispania sok új alkatrésszel, többek között működő DRS-sel érkezett Malajziába, de ettől még sok problémájuk akadt: Narain Karthikeyan autója nyolc kör után megállt a pályán váltóhiba miatt, Pedro de la Rosa pedig 7,5 másodperccel bizonyult lassabbnak Hamiltonnál. Jelenleg úgy tűnik, még legalább öt-hat tizedet kell javulniuk, ha be akarnak férni a holnapi időmérőn a 107 százalékos határon belülre.
Az edzésről élőben készült részletes beszámolót itt olvashatják.