A Forma-1-be a 2011-es szezonban visszatérő Pirelli eddig a Toyota 2009-es autóját használta az új gumikeverékek kipróbálására, idén viszont az eredményesebb tesztelés érdekében egy újabb fejlesztésű modellt szerettek volna igénybe venni. Hosszú ideig tartó megbeszélések után végül eldőlt, hogy az olasz gumigyártó a Renault 2010-es autóját használhatja a teszteken.
Mivel Lotus néven még most is az F1-ben szerepelnek - a 2009 végén kiszálló Toyotával ellentétben -, az ellenfelek nehezményezhetik, hogy az istálló esetleg előnyhöz juthat a gumitesztek során. A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery ezért elhatározta, hogy bizonyítja a vállalat pártatlanságát.
"Minden csapat részéről meghívtunk egy megfigyelőt, így láthatják, hogy dolgozunk" - nyilatkozta az Autosportnak májusban megrendezésre kerülő jerezi tesztről. "Meggyőződhetnek róla, hogy tisztességesen végezzük a munkákat, és mindenki egyenlő bánásmódban részesül."
Hembery elárulta, a választásuk elsősorban azért esett a középcsapatnak tekinthető Renault-ra, mert nem akartak vitákat gerjeszteni az élmezőnyben. "A középmezőnyből akartunk választani, és a Renault ötödik lett abban az évben a bajnokságban" - magyarázta. "Nem akartuk megzavarni az élcsapatokat. Ha a világbajnok autót szereztük volna meg, túl sok politikai vitába és drámába keveredtünk volna."
Azt egyelőre nem tudni, hogy idén ki lesz a Pirelli hivatalos tesztpilótája. Elképzelhető, hogy 2011-es hasonlóan ismét Lucas di Grassi vezeti majd az autót, de Ausztráliában Jaime Alguarsuari is hosszas beszélgetést folytatott Hembery-vel. "Elképesztően sok ember van a listánkon" - árulta el a sportigazgató. "Néhány bizarr név is előfordul - olyan versenyzők, akik már húsz éve visszavonultak. De az eddigi pilótákkal sem volt gondunk, tehát nem is biztos, hogy változtatni fogunk."