Bár az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén számos nehézségbe ütköztek, a Lotus annak tudatában utazhatott el Melbourne-ből, hogy az autója többre képes, mint az eredmények mutattak. A mindössze nyolcadik nagydíját teljesítő Romain Grosjean a harmadik helyről vághatott neki a versenynek, ami már a második körben véget ért számára a Pastor Maldonadóval történt ütközés után. A két év után visszatérő Kimi Räikkönen az időmérőn járt pórul: egy hiba és egy félreértés miatt már a Q1-ben kiesett. A finn a futamon remek tempót diktált, és végül a hetedik helyen ért célba.
"Úgy érzem, nagyszerű autónk van" - nyilatkozta a finn a Lotus hivatalos honlapjának. "A futam közben gyakran kerültem forgalomba, ezért annyira nem mutatkozott meg, milyen jók vagyunk. Ki tudja, mi történt volna, ha jobb rajthelyet sikerül szereznem."
Räikkönen reméli, hogy a hétvégén sorra kerülő Malajziai Nagydíjon nem kell hasonló problémákkal megküzdeniük - szerinte ebben az esetben az élcsapatokra is komoly veszélyt jelenthetnek. "Nagyon gyors az autónk. Ha jól sikerül az időmérőnk, a dobogós helyekért harcolhatunk" - jelentette ki. "Ennél sokkal több van bennünk, az előző futamon nem volt rá esélyünk, hogy kihozzuk magunkból a maximumot. Talán Malajziában minden simábban megy majd."
A finn a hétvégén nem volt teljesen elégedett az autójával: a téli tesztek óta gondjai vannak a Lotus kormányzásával, és ezt még mindig nem sikerült kiküszöbölni. Az istálló technikai igazgatója, James Allison elárulta, a Lotus folyamatosan dolgozik egy új kormánymű fejlesztésén. "Kötelességünk egy olyan szervókormányt biztosítani Kimi számára, amely tökéletesen megfelel az igényeinek" - mondta. "Melbourne-be elhoztunk egy új verziót, de az esős edzések miatt nem tudtuk megítélni, hogy történt-e javulás, ezért visszatértünk a régi kormányhoz."
Grosjean szerint a Lotusnál azért van ok az optimizmusra, mert az idénynyitó után csak kisebb módosításokat kell végrehajtani az autón, jelentős problémával nem találkoztak. A harmadik rajthelyét álomszerűnek nevező francia úgy véli, Malajziában is hasonlóan gyorsak lehetnek. "Talán azt mondhatom, hogy Sepang a kedvenc pályám. Még 2008-ban, a GP2 Asia bajnokságban versenyeztem itt, és nagyon tetszett a vonalvezetése. A pálya széles, gyors kanyarokkal és nagy szintkülönbségekkel, ezért igazán élvezetes rajta vezetni" - magyarázta. "Azt hiszem, idén elérhetünk néhány remek eredményt, remélhetőleg már Malajziában is."
Eric Boullier a "büszkeség" szóval jellemezte csapata melbourne-i hétvégéjét. Bár a csapatfőnök a tesztek után már sejtette, hogy az autó jó eredményekre lesz képes, az időmérőig nem tudhatták biztosan, hol állnak a többiekhez viszonyítva. "Szombaton megkönnyebbültünk: a rajtrács második sorába nem lehet véletlenül bekerülni" - nyilatkozta.
Bár a sepangi pálya tulajdonságai jelentősen eltérnek a lassú kanyarokkal teli Albert Parktól, Boullier nem aggódik: szerinte az E20 a téli teszteket is beleértve már három különböző pályán megmutatta, milyen gyors. "Az E20 valószínűleg itt is ütőképes lesz. A egyik legnagyobb előnyünk az, hogy kíméletesen bánunk a gumikkal. Ez a malajziai hőségben jól jöhet" - bizakodott.