Néhány nappal az idénynyitó Ausztrál Nagydíj kezdete előtt a csapatok többsége bizonytalan saját és ellenfelei teljesítményével kapcsolatban, s mivel a melbourne-i pályára amúgy sem az eseménytelen futamok jellemzőek, a legtöbben úgy vélik, meglepő eredmények születhetnek a hétvégén. A szezon előtti három téli teszt alapján nagyon szorosnak tűnt a mezőny, az első futamra pedig szinte minden istálló új fejlesztésekkel érkezik, ezért megjósolhatatlan, mi fog történni.
"Őrült hétvége jön! Kiszámíthatatlan, mi lesz a melbourne-i időmérő és az első néhány futam eredménye" - nyilatkozta az Autosportnak a Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier, aki a tavalyinál gyorsabban elhasználódó Pirelli gumiktól is meglepetéseket vár. "A gumik rendkívül érdekessé tehetik a helyzetet. Ha az időmérőn túl keményen bánunk velük, akkor szenvedni fogunk a futam első etapjában - ha pedig emiatt túl korán kell kiállnunk a bokszba, előfordulhat, hogy eggyel több kerékcserére lesz szükségünk."
Ross Brawn szerint a hasonló tempóra képes autókon kívül az is emelni fogja a versenyek színvonalát, hogy 2012-ben rekordszámú, hat világbajnok kezdi meg az idényt. "Rendkívül izgalmas szezon lesz, talán a legjobb az utóbbi években látottak közül. Kihívásokkal teli évnek nézünk elébe, az idény kezdetén szerintem évek óta nem volt ilyen szoros a mezőny" - vélekedett a Mercedes csapatfőnöke.
Az F1-be tavaly visszatérő Pirellitől azt kérték a csapatok, hogy újabb kihívások elé állítsák őket, Paul Hembery szerint ez az első néhány futamon váratlan eredményeket okozhat. A sportigazgató azonban úgy véli, a mérnökök az idény során megfejtik majd, hogyan lehet a legkíméletesebb módon a lehető legtöbbet kihozni az abroncsokból.
"Nem szabad elfelejtenünk, hogy ezeknél az istállóknál a világ legjobb mérnökei dolgoznak" - jelentkette ki. "Ahogy haladunk előre a szezonban, megtanulják, hogyan kezelhetik a helyzetet, és ettől kicsit kiegyenlítődhet a küzdelem."