Gyanakodva figyeli a többi csapat a Mercedes hátsó légterelőjét, mert a szárnyvéglapokon egy-egy kis lyuk található, melyek a DRS-sel felcsapott terelőlap elmozdulásakor kapnak szerepet. Sejtések szerint azt a célt szolgálják, hogy a bennük lévő csatornákba vezetett levegő úgy alakítsa a légáramlást, hogy csökkenjen az autó légellenállása.
A betiltott F-csatornához hasonló megoldást nem nézik jó szemmel a riválisok, az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon a Red Bull és a Lotus képviselői is részletes magyarázatot kértek az FIA technikai küldöttjétől, Charlie Whitingtól, hogy miért ítélte szabályosnak az autót a gépátvételen. A helyzetbe azóta sem törődtek bele a csapatok, az Autosport tudósítása szerint csütörtök este Szepangban is ostromolták az ügyben az FIA-t, de a szervezet hajthatatlan volt: kijelentették, hogy változatlanul szabályosnak vélik a Mercedes találmányát. Whiting korábban kifejtette, ennek oka az, hogy "teljesen passzív, nincsenek benne mozgó elemek, és sem a futóművel, sem a kormányzással nincs kapcsolatban a működése."
A Mercedes csapatvezetői és versenyzői egyébként úgy gondolják, a DRS-sel aktivált F-csatorna nem javít jelentősen a köridőkön. Ettől függetlenül elképzelhető, hogy a többi csapat is megpróbálja lemásolni a rendszert a közeljövőben.
A McLaren azok közé az istállók közé tartozik, amely nem tiltakozik hevesen a találmány ellen. A wokingiak ügyvezető igazgatója elmondta, megbíznak az FIA döntésében. "A Mercedes nagyon gyors volt az időmérőn, és a Youtube-on van egy hosszú felvétel, amelyen Michael (Schumacher) láthatóan igyekszik elkerülni, hogy fotókat készítsenek a (kicsúszott) autójáról" - nyilatkozta Jonathan Neale egy telefonkonferencián. "Az összes csapat feszegeti a szabályokat, és az innovációkat mindig támadják, főleg, ha az autó gyors. Ezt megértjük. Nem tudom pontosan, hogy a Mercedesnél mit csinálnak, de meg kell bíznunk az FIA ítéletében."