Két éve a Red Bull csempészte vissza a Forma-1-be a speciálisan kivezetett kipufogókat, amelyekből a nagy energiával kiáramló gáz jelentősen növeli a diffúzor hatásfokát és az autó tapadását. Később a motorvezérlés átalakításával továbbfejlesztették a megoldást, hogy még tovább növeljék a kipufogógáz energiáját.
Az idei évtől azonban pontosan előírta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), hogy milyen szögben lehet kivezetni az autóból a kipufogókat, amivel megpróbálták száműzni a befújt diffúzorokat. Ez javarészt sikerült, bár a csapatok így is megtalálták a módját, hogy a kipufogógáz egy részét aerodinamikai célokra hasznosítsák (becslések szerint körülbelül tizedannyit nyernek vele, mint az előző években).
A Red Bull tervezőmérnöke és technikai igazgatója, Adrian Newey ugyanakkor nem tagadja, hogy a szabályváltozás csapást mért a csapatra. "Féltünk a hatásától a szezon kezdete előtt" - ismerte el az Autosportnak. "Miután két szezonon keresztül intenzíven kihasználtuk a kipufogóval történő befújást, nagymértékben ártott nekünk, hogy betiltották a technológiát. Ugyanez volt a helyzet az első szárny hajlékonyságára vonatkozó tesztek szigorításával is."
"Bennünket valószínűleg erőteljesebb érintett a dolog, mint másokat, mert régebb óta használtuk a technológiát. Időbe telt, mire rájöttünk, hogy hogyan hozhatjuk be a lemaradást."
Az eredményeken hamar látszott, hogy a korábbi években erős autót építő Red Bull keresi a formáját: első 2012-es győzelmüket csak a negyedik futamon sikerült megszerezniük, és versenyzőik jelenleg is messze vannak a tabella éllovasától, Fernando Alonsótól. Mark Webber hátránya 40, Sebastian Vettelé 42 pont.