A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csütörtökön nyilvánosságra hozta a 2013-as Forma-1-es autók tervezésére vonatkozó Technikai Szabályzatot. Az előírások jövőre nem változnak számottevően, a két legjelentősebb módosításra pedig már egy ideje számítani lehetett: a csapatoknak lehetőségük nyílik arra, hogy egy panel segítségével tegyék esztétikusabbá a furcsa kinézetük miatt sokat kritizált lépcsős orrokat, valamint a Mercedes által az idény eleje óta használt dupla DRS is betiltásra kerül.
Az autók orrán lévő törést eltakaró panel ötlete a csapatoktól ered, miután már korábban megegyeztek abban, hogy valamilyen módon javítanak az autók kinézetén. A lépcsős orrok egy idén bevezetett szabály miatt jelentek meg az F1-es autókon: a versenyzőket az orrkúp megengedett magasságának csökkentésével próbálják védeni az oldalirányú ütközésektől. Mivel a pilótafülke felső része ugyanolyan magasan maradt, mint az előző években, a McLaren és a Marussia kivételével az összes csapat egy "lépcső" bevezetésével hidalta át a szintkülönbséget.
Az FIA a Technikai Szabályzat 3.7.9-es cikkelyében tért ki a kozmetikai panelre vonatkozó részletes előírásokra, amelyben annak pontos méretét, elhelyezését és anyagszerkezetét is meghatározták. Az istállók így nem juthatnak majd aerodinamikai előnyhöz az új elem felszerelésével, a változtatásnak csupán esztétikai szerepe lesz. A módosítás egyébként nem lesz kötelező, minden csapat önként dönthet arról, hogy kiplasztikázza-e az autója orrát.
A hátsó szárnyakra vonatkozó új szabályok a dupla DRS-nek azt a verzióját tiltják be, amelyet a Mercedes az idény eleje óta használt. Ennek a szerkezetnek a fejlesztésére a többi csapat nem is fordított időt és pénzt a szezon során, hiszen a betiltása várható volt. Az istállók műszaki igazgatóiból álló Technikai Munkacsoport végül július végén szavazta meg, hogy jövőre tilos lesz a trükkös eszköz használata. A 2013-as szabályok azonban nem térnek ki a Lotus által hónapok óta tesztelt, eltérő elven működő dupla DRS használatára, amelyet azóta a Mercedes is továbbfejlesztett.
A csapatok képviselői közben a Motorsport Világtanács (WMSC) pénteki ülésén vitatják meg a Forma-1 jövőjét érintő kérdéseket. Az Autosport információi szerint hét csapat, a McLaren, a Mercedes, a Force India, a Sauber, a Caterham, a Marussia és a HRT levélben fordult az FIA-hoz, kifejezve aggodalmukat a sportágban történő változásokkal kapcsolatban.
Az istállók vezetői állítólag három fő problémát szeretnének megvitatni a szövetséggel. Kifogásolják, hogy a 2013-tól újraszervezett Forma-1-es Tanácsban (F1 Commission) az eddigi 12 helyett csak hat csapat képviselteti magát, attól tartanak ugyanis, hogy így kevesebb befolyásuk lesz a szabályok meghozatalában. Azzal sem értenek egyet, hogy az FIA drasztikusan növelte a 2013-as nevezési díjakat. "Egy olyan időszakban, amikor az FIA és a csapatok is aktívan dolgoznak a költségek csökkentésén, aggodalmunkat szeretnénk kifejezni a jelentősen megnövekedett összegek miatt" - írták a levélben.
A csapatok továbbá szeretnének megállapodni az FIA-val az új költségkorlátozási egyezményről (RRA). A Red Bull és a Toro Rosso kivételével korábban az összes istálló megszavazta, hogy az FIA már 2013-tól beleavatkozhasson a csapatok költekezésébe, az új megállapodás azonban jövőre csak akkor léphetett volna érvénybe, ha mindenki elfogadja. "Úgy tudjuk, tíz jelenlegi csapat szavazott az FIA által felügyelt, a kasztnira vonatkozó 2013-as költségkorlátozási egyezmény bevezetésére. A 2014-ben életbe lépő, a kasztnira és az erőforrásra is vonatkozó RRA-t pedig az összes csapat jóváhagyta" - írták. "A körülményeket figyelembe véve szeretnénk, ha 2014-ben bevezetnék a kasztnira és az erőforrásra vonatkozó RRA-t, 2013-ban pedig egy önkéntes költségkorlátozási egyezmény bevezetését szeretnénk elérni az FIA-nál."
A Motorsport Világtanács ülésén vitatják meg a 2013-as versenynaptár tervezetét is, melyet várhatóan decemberben véglegesítenek.