A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a hétvégi Japán Nagydíj előtt nyilvánosságra hozta, a szuzukai pálya melyik szakaszán lehet majd használni az állítható hátsó szárnyat. A DRS-zónát a tavalyi futamhoz hasonlóan idén is a célegyenesben jelölték ki, a hossza azonban változik: a versenyzők ezúttal egy 20 méterrel rövidebb szakaszon próbálkozhatnak előzéssel a nyitott szárny előnyeit kihasználva. A két autó közötti távolságot a 16-os kanyar előtt 50 méterrel mérik le, a DRS-t pedig a 18-as kanyar után lehet aktiválni. Érdekesség, hogy az állítható hátsó szárny bevezetése előtt, 2010-ben mindössze hét előzést láthattunk Szuzukában, tavaly viszont ez a szám 59-re emelkedett.
A szuzukai pálya jelentős részét újraaszfaltozták az idei nagydíj előtt, a 7-es kanyartól a sikánig javítottak a pálya minőségén. Korszerűsítették a pályát övező vízelvezető rendszereket is, így csapadék esetén hamarabb felszáradhat majd az aszfalt. Japánban múlt héten hatalmas viharok tomboltak, és egy tájfun is elhaladt a partok mentén, a versenyhétvége alatt azonban száraz, napos idő várható.