Lewis Hamilton hibátlanul kezdte utolsó versenyhétvégéjét a McLarennél. Mindkét pénteki szabadedzést megnyerte: délelőtt csak egy hajszállal (9 ezreddel) verte Sebastian Vettelt, de délután már tisztességes előnynek mondható 274 ezreddel végzett a vb-t vezető német előtt. "Ez pozitív első nap volt, remélem, fenn tudjuk tartani a formánkat, vagy akár fejlődni is tudunk holnap. Erősnek tűnünk, bár ez a hely keményen tud bánni a gumikkal, ezért egyelőre nehéz pontos előrejelzést adni."
A brit kiemelte a forróság szerepét, a levegő ugyanis 33 fokos volt Interlagosban, a pálya hőmérséklete pedig kis híján elérte az 50 fokot. "Annyira forró volt az aszfalt és a levegő, hogy majdnem úgy tűnt, mintha olvadó gumikkal csúszkálnék a pályán. A hosszú etapok legnagyobb nehézsége, hogy nagyon kell vigyázni a gumikra, a Red Bull ebben nagyon jó, mi viszont a hosszú etapokon kicsit gyorsabbnak tűntünk náluk, legalábbis (Mark) Webbernél" - folytatta.
"A körök itt hamar, 1:14 alatt véget érnek. Amikor a hosszú etapomat teljesítettem, azt hittem, csak 10 kört tettem, meg, pedig valójában 15-öt volt. Kicsit küszködtünk a kemény gumikon, de aztán a közepes gumival képesek voltunk menni egy igazán jó kört. Amikor megfutottam az eredményemet, még 8 tizeddel volt jobb mindenki másénál, bár a végén csökkentették a különbséget. Sebastian többször próbálkozott, közel került hozzám, de nem tűnt úgy, hogy meg tudja verni az időmet, Ez pozitívum számunkra."
Hamilton is különleges sisakfestéssel készült az idei utolsó versenyre
Hamilton arról is beszélt, hogy a búcsú miatt más volt ez a péntek, mint a többi. "Remek, hogy ennyire pozitív utolsó napot tölthettem el a csapattal, ez az egyik legjobb péntekünk volt hosszú, hosszú idő óta. Mélyen átérzek minden pillanatot ebből a hétvégéből, naponta fotózni fogom a mérnökeimet és a szerelőimet."
Jenson Button sokkal kisebb leszorítóerővel ment a szabadedzéseken, mint Hamilton, hogy a McLaren össze tudja vetni a két különböző autó adatait. A brit szerint a hosszú etapokon működött az eltérő beállítás, az időmérő-szimuláción azonban nem. A vasárnapra várható eső miatt azonban valószínűtlen, hogy Button autóját szombaton is ilyen beállításokkal küldjék pályára. "Elég érdekes összehasonlítás volt, de a forróságban az alacsonyabb leszorítóerő trükkös, mert az autó többet csúszkál, ez pedig árt a guminak" - nyilatkozta a 2009-es világbajnok. "Nyilvánvalóan máshogy működik, azt akartuk, hogy ezt megérthessük. A kisebb hátsó szárny meglepően jó volt viszont a hosszú etapon , azonban az egykörös tempója nem volt olyan erős - talán azért, mert nem tudtuk a DRS-t ott használni, ahol akartuk. Nem volt meg hozzá a kellő tapadás."
Button elhagyja a bokszot
Martin Whitmarsh csapatfőnök hasznosnak vélte, hogy minden versenyző kapott két-két szettet a 2013-as gumik prototípusából. "Sok csapat, így mi is teljesen kihasználtuk, hogy mérhetjük és megérthetjük az új gumik viselkedését a jövő évi bevezetésük előtt" - mondta. Amikor pedig arról kérdezték, hogy visszavenné-e Mercedeshez átigazoló Hamiltont a McLarenhez, így felelt: "igen, visszavennénk. Reméljük, a következő év csak egy kihagyás lesz a részéről."
Maga Hamilton is tett egy óvatos célzást a visszatérés lehetőségére a Sky-nak adott interjújában. "Átszelni a célvonalat ezzel a csapattal utoljára, ki tudja, meddig, egyfelől szomorú, másfelől viszont örömteli, hiszen új fejezetet indít el az életemben" - jelentette ki.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!