McLaren
Lewis Hamilton(P1: 1., P2:1.): "Pozitív első nap volt, remélem, fenn tudjuk tartani a formánkat, vagy fejlődni is tudunk holnap. Erősnek tűnünk, de ez a helyszín keményen tud bánni a gumikkal, ezért nehéz pontos előrejelzést adni ebben a szakaszban. Olyan forró volt a pálya és a levegő ma, hogy majdnem olyannak érződött, mintha olvadó gumikkal csúszkálnék a pályán. Ennek értelmében a hosszú etapok gyakran keményebben bánnak a gumikkal (mint a rövid etapok), de a hosszú etapon mutatott tempónk is elég jónak tűnt ma. Remek, hogy egy ennyire pozitív utolsó pénteket tölthettem a csapattal, ez az egyik legjobb péntekünk volt hosszú, hosszú idő óta. Mélyen átérzek minden pillanatot ebből a hétvégéből, fényképeket fogok készíteni a mérnökeimről és a szerelőimről minden nap. Igazán jónak éreztem az autót - köszönet, srácok -, tökéletes vasárnapom lenne, ha meg tudnám szerezni a pole pozíciót."
Jenson Button(P1: 4., P2: 8.): "Lewisénál kisebb leszorítóerejű csomaggal mentünk ma délután. Elég érdekes összehasonlítás volt, de forróságban az alacsonyabb leszorítóerő trükkös, mert az autó többet csúszkál, ez pedig árt a guminak. Még így is, ez egy hasznos teszt volt, mert látnunk kellett, hogyan dolgozik a kisebb hátsó szárny. Nyilvánvalóan máshogy működik (mint a magas leszorítóerőre állított változat), azt akartuk, hogy ezt megérthessük. Meglepően jó volt a hosszú etapon a kisebb hátsó szárny, azonban az egykörös tempója nem volt olyan erős - talán azért, mert nem tudtuk a DRS-t teljesen használni, mint ahogy tudtuk a nagyobb szárnnyal."
Red Bull
Sebastian Vettel(P1: 2., P2: 2.): "Ez tűrhető nap volt, a pálya mindenkinek csúszott. Elég meleg volt az idő, ami a pályaviszonyokat nem könnyítette meg, úgyhogy mindenki ugyanazokkal a problémákkal küszködött: kínlódott a tapadással a kigyorsításoknál, a stabilitással stb. Eddig elégedettek lehetünk, csak meg kell oldanunk a házi feladatunkat. Először túl kell esnünk a holnap reggelen, aztán majd meglátjuk."
Mark Webber(P1: 3., P2: 3.): "Az aszfalt ma szörnyen csúszott a hőség miatt. Szerintem kicsit mindannyian meglepődtünk, hogy mennyire nem volt tapadás, de kihoztuk a körülményekből, amit lehetett. Átverekedtük magunkat rengeteg feladaton, és egy kicsit 2013-ra is készültünk, ez hasznos volt. Ez volt az utolsó lehetőség a tesztelésre az újév előtt, úgyhogy igyekeztünk mindent kihozni ebből a napsütéses brazíliai napból, mert legközelebb februárban, a hűvös Jerezben lépünk pályára."
Ferrari
Felipe Massa (P1: 6., P2: 4.): "Nagyon sűrű napunk volt, rengeteget dolgoztunk a pályán. Sok kilométert tettünk meg annak érdekében, hogy megtaláljuk a megfelelő beállítást. Viszonylag elégedett vagyok a köridőimmel, főleg a hosszú etapon mutatott tempómmal: azt hiszem, az edzés utolsó részében én voltam a leggyorsabb versenyző a pályán. A közepes keverékeken futott első körömben veszítettem néhány tizedet a második kanyarban, tehát a 4. helynél előrébb is végezhettem volna. Ugyanazokat a gumikat használjuk itt is, mint Austinban, de a viselkedésük mégis teljesen más: itt sokkal hamarabb elhasználódnak, így nem hiszem, hogy egykiállásos taktikával fogunk próbálkozni. Ami a sisakomat illeti, furcsa, hogy semmi sárgát nem látok, amikor a tükörbe nézek. Néha azt hittem, hogy nem is én ülök a volánnál!"
Fernando Alonso (P1: 5., P2: 5.): "Ma nagyon meleg volt a pályán, különösen délután - az aszfalt hőmérséklete jóval a normális érték felett volt. Még nem sikerült megtalálnunk az ideális balanszot, így sok munka vár ránk a mérnökökkel a hétvége hátralévő részében. Az előrejelzések szerint szombatról vasárnapra sokat változnak majd a körülmények, ezért még fontosabb, hogy jó döntéseket hozzunk, amikor az autót felkészítjük az időmérőre. Ilyen sok pénteki nap után már nem tudunk sok újdonságot elmondani a gumikról: a kemény keverék kiegyensúlyozottabbnak tűnik, de a közepesekkel jobb köridőt lehet futni. Nehéz megmondani, hogy száraz vagy esős versenyt szeretnénk-e - ahogy korábban is mondtam, mindkét helyzetre alaposan fel kell készülnünk. Tudjuk, hogy Vettelnél 14 ponttal kell többet szereznünk, a McLarennel szemben pedig nem szabad ennyit veszítenünk, ha meg akarjuk tartani a második helyünket a konstruktőrök bajnokságában. A céljaink világosak, de nehéz lesz őket elérnünk."
Mercedes
Michael Schumacher(P1: 11., P2: 6.): "Elég jó napunk volt, a tervezett programunkon dolgoztunk. Vasárnapra azonban esőt jósolnak, tehát előfordulhat, hogy teljesen más körülmények között kell versenyeznünk. Meglátjuk, mit tudunk kezdeni a ma gyűjtött adatokkal - megpróbáljuk őket felhasználni egy jó időmérőhöz, és ami még fontosabb, egy jó versenyhez."
Nico Rosberg (P1: 18., P2: 7.): "Jól sikerült ez a pénteki nap. A magas hőmérsékletek miatt nehéz körülmények között kellett vezetnünk, így nehéz volt tapadást találni. Ennek ellenére elég jól szerepeltünk, a tempónk különösen a hosszú etapokon volt biztató. Remélem, itt jobban teljesítünk, mint az előző futamokon. Nehéz dolgunk lesz, de továbbra is az a célunk, hogy tanuljunk, és jobban megértsük az autót a 2013-as szezon előtt."
Lotus
Romain Grosjean (P1: 7., P2: 9.): "Nagyon meleg, napos nap volt, ezért nem volt könnyű a gumiknak. Nehéz volt őket rendesen munkára bírni, ezzel küszködtünk kissé. Nem volt könnyű megtalálni a tempónkat, de végigmentünk a normál programunkon. Kicsit dolgoztunk az esőbeállításokon is, mivel tudjuk, hogy vasárnapra esőt jósolnak. Csak keveset mentünk a 2013-as gumikkal délelőtt. Az első benyomásaim alapján jobbnak tűnnek, észrevehető, hogy más a szerkezetük. A hosszú etapos tempónk jó volt, meglátjuk, mit tehetünk holnap."
Kimi Räikkonen (P1: 16., P2: 12.): "Volt egy problémánk reggel. Az ember nem akarja, hogy ilyen történjen, de ez még nem a világ vége. Sajnos időbe került, mire kijavítottuk, ezért vesztettünk a pályán tölthető időből. Egyébként ez egy nagyon átlagos péntek volt számunkra. Elég nehéz volt megtalálni a helyes beállításokat, ezért kevés dolgot próbáltunk ki. Nekünk mindig trükkösen alakulnak a péntekjeink, de aztán mindig képesek voltunk rá, hogy szombaton találjunk egy jobb beállítást. Pontosan ezt fogjuk megpróbálni holnap is."
Force India
Kamui Kobajasi (P1: 12., P2: 15.): "Ma sokat dolgoztunk a beállításokon, és néhány aerodinamikai elemet is teszteltünk. Sűrű napunk volt, de a teljesítmény szempontjából még nem tartunk ott, ahol kellene. Az aszfalt magas hőmérséklete miatt a hátsó gumik túlmelegedtek. A köridőink lassabbak voltak délután, mint délelőtt. A hátsó gumik nem bírják sokáig, nem tudom, hogyan tudnánk hűteni őket. Most ezen fogunk dolgozni."
Sergio Pérez(P1: 13., P2: 14.): "Jó napunk volt, hiszen a tervezett programunkat sikerült elvégeznünk. Sokat dolgoztunk, de a hőség egyszerűen nem kedvez nekünk. Nagyon nehéz volt vezetni az autót, jelentős változtatásokra van szükségünk. A két gumikeverék között kicsi a különbség. Meglátjuk, mennyit tudunk javulni."
Williams
Bruno Senna (P1: -, P2: 13.): "Nehéz volt a mai edzés, nem sikerült annyi adatok gyűjtenünk, amennyit szerettünk volna. Még sokat kell dolgoznunk, hogy javulhassunk, és holnap versenyképesek legyünk, hiszen itt nagyon szoros a mezőny. Ma nagyon meleg van, de izzadtságcseppekkel a szememben is nagyszerű volt látni a hazai szurkolóimat!"
Pastor Maldonado (P1: 9., P2: 17.): "Ma jónak éreztem az autót: eltérő taktikát alkalmaztunk a két edzésen, mert különböző megoldásokat próbáltunk ki. Így délután vesztettünk kicsit a teljesítményünkből, de remélhetőleg a holnapi időmérőn versenyképesek leszünk. Ki kell elemeznünk az adatokat, hogy megtaláljuk a megfelelő beállítást, de magabiztosan várom a holnapi napot."
Valtteri Bottas (P1: 14., P2: -): "Ma elsősorban az volt a célunk, hogy a következő idényre teszteljünk, ezért rövid etapokat futottam, és adatokat gyűjtöttem. Érdekes volt látni, mennyire mások az új, 2013-as gumik. Most kielemezzük az első edzésen gyűjtött adatokat. Az utolsó etapomat kicsit megnehezítette a forgalom, de örülök, hogy életemben először vezethettem ezen a pályán, nagyon élveztem."
Sauber
Sergio Pérez(P1: 13., P2: 14.): "Jó napunk volt, hiszen a tervezett programunkat sikerült elvégeznünk. Sokat dolgoztunk, de a hőség egyszerűen nem kedvez nekünk. Nagyon nehéz volt vezetni az autót, jelentős változtatásokra van szükségünk. A két gumikeverék között kicsi a különbség. Meglátjuk, mennyit tudunk javulni."
Kamui Kobajasi (P1: 12., P2: 15.): "Ma sokat dolgoztunk a beállításokon, és néhány aerodinamikai elemet is teszteltünk. Sűrű napunk volt, de a teljesítmény szempontjából még nem tartunk ott, ahol kellene. Az aszfalt magas hőmérséklete miatt a hátsó gumik túlmelegedtek. A köridőink lassabbak voltak délután, mint délelőtt. A hátsó gumik nem bírják sokáig, nem tudom, hogyan tudnánk hűteni őket. Most ezen fogunk dolgozni."
Toro Rosso
Daniel Ricciardo(P1: 15., P2: 16.): "Meg kell próbálnunk tanulni a mai napból, de azt is észben kell tartanunk, hogy a körülmények nagyon megváltozhatnak akkorra, amikor igazán számít, tehát vasárnapra. Jobb is lehetett volna a két szabadedzés, de a forró időjárás idén eddig nem igazán feküdt nekünk. Kipróbáltunk különböző beállításokat, felosztottuk a munkát Jean-Eric-kel, hogy olyan sokat tanuljunk, amennyit csak lehet. Hosszú éjszaka lesz, megpróbálunk kiértékelni mindent, aztán meglátjuk, hogy alakul az időjárás. Teljesítmény szempontjából jobb lett volna, ha jobb munkát végzünk, de a tudásunk viszont sokat fejlődött. Szerintem sokat nyertünk ezzel. A 2013-as gumik? Kicsit másnak érződnek, de semmi drámai változás. Mondhatjuk, hogy semmi negatívumot nem tapasztaltunk velük kapcsolatban."
Jean-Eric Vergne(P1:17, P2: 18.): "Nem tudok túl sokat mondani, úgy tűnt, hogy küszködünk azzal, hogy az autót rendesen munkára fogjuk. Ez főleg a magas hőmérséklet miatt volt így, ami nem fekszik nekünk, és a gumik életét is megkeseríti. Nagyon keményen kell dolgoznunk ma este, hogy fejleszteni tudjuk az autót az időmérőre, még akkor is, ha arra számítunk, hogy a vasárnapi verseny esős lesz. Az eső határozottan jobban fekszik nekünk. Volt pár 2013-as gumi, amit kipróbáltunk, felszereltünk néhány szenzort, hogy lássuk, hogyan viselkednek. Érdekes látni, hogy a formájuk kissé más, ennek hatása lesz az aerodinamikára."
Caterham
Vitalij Petrov (P1: 21., P2: 19.): "Azt hiszem, mindkét edzésen szépen fejlődtünk, tűrhetően elégedett vagyok az eredményünkkel. Délelőtt kipróbáltuk a kísérleti gumikat és az elsődleges keverékű (keményeket) is, amiket erre a hétvégére kaptunk, és mindkettővel hasznos adatokat tudtunk gyűjteni. Különféle aerodinamikai konfigurációkkal is próbálkoztunk, amelyek több alternatívát biztosítanak számunkra a hétvégén, különösen arra való tekintettel, hogy vasárnap nagyon rossz lehet az idő. Délután arra koncentráltunk, hogy a rövid és hosszú etapokon is finomhangoljuk a beállításokat. A keményebb keverékből még nem tudtuk kihozni a maximumot, a lágyabbal viszont elég jónak tűnt az autónk, és a hétvége további részében még többet tudunk majd kihozni belőle. Az egyik, ami azonnal egyértelművé vált, hogy milyen durva lesz a gumikopás. Teljesen más a helyzet, mint Austinban, ahol az egy kerékcsere nyilvánvaló döntés volt. Itt viszont két vagy három kiállásra lesz szükség, ha vasárnap száraz lesz az idő."
Heikki Kovalainen (P1: -, P2: 20.): "Miután az első edzést kívülállóként kellett végignéznem, délután, amikor végre beülhettem az autóba, fontos volt minél több kört teljesítenem. A szokásos programon rágtuk át magunkat, a gumihasználattal és a különféle üzemanyagszintekkel kísérletezve. Szerintem jól ment. Ez a brazíliai egy újabb rövid kör a pályák többségéhez képest, de a tempónk a közvetlen ellenfeleinkével összehasonlítva elfogadhatónak tűnt, és ha ma este meg holnap rendesen dolgozunk, az időmérőn és a versenyen is rendben leszünk."
Giedo van der Garde (P1: 19., P2: -): "Ez kétségkívül méltó befejezése volt a szerepléseimnek a 2012-es szabadedzéseken. Elég sok kört tettem meg, és azt kell mondanom, remekül éreztem magam! A pálya csodálatos, különösen a 2013-as gumikkal volt az, amelyekkel az első néhány etapomat tettem meg, és jó tudni, hogy segítettem a csapatot az erre a hétvégére hasznos munkában. Az edzés végén megköszöntem a srácoknak a napot és az egész évben végzett munkájukat. Nagyon szerettem együtt dolgozni velük, úgy érzem, rengeteget tanultam és szépen fejlődtem. Most minden a szokásos kerékvágásban megy tovább, remélem, a hétvége jól fog sikerülni a csapatnak."
HRT
Pedro de la Rosa(P1: 23., P2: 21.): "Ez egy fantasztikus pálya, nagyon élvezetes vezetni rajta. Az alapbeállításokat sikerült jól megválasztanunk, de jobb lett volna, ha több kört és hosszú etapokat is futhatunk - így jobban megértettük volna a gumik viselkedését. Sokat kell még dolgoznunk, különösen az autó hátsó részén, mert a tapadás még mindig elég gyenge. A mai köridők nem mérvadóak, hiszen mi nem köröztünk teljesen megtankolt autóval, de az biztató, hogy a közepes keveréken nagyon jól működött az autónk. Biztos vagyok benne, hogy holnap a kemény gumikon is tudunk javulni."
Narain Karthikeyan (P1: 24., P2: 24.): "Pontosan olyan a pálya, mint amire emlékeztem. Nagyszerű kanyarok vannak rajta, amik élvezetessé teszik a vezetést. Nehéz napunk volt, nem tudtunk elegendő kört megtenni, így nem sikerült kihoznunk a maximumot a közepes gumikból. Az edzés végén futott mért köreimet a forgalom akadályozta. Azt kell mondanom, hogy az autóm balansza a kezdetektől jó volt, de az edzések alatt még javítottunk is rajta. Ennek ellenére még tovább kell javulnunk. A hátsó gumik túl hamar kopnak, és a tapadáson is javítanunk kell, ezért holnap elsősorban erre fogunk koncentrálni."
Marussia
Timo Glock(P1: 20., P2: 22.): "Ez a hétvége az igazat megvallva elég nehezen indult. Szokás szerint minden a gumikról szól, amelyek itt megint kicsit másképp működnek. Az autónk délelőtt eléggé túlkormányzott volt, de a második edzésen valamelyest javult a helyzet. A balansszal azonban végig küszködtünk. Összességében főként a versenytempóra koncentráltunk, az időmérővel egyelőre kevésbé foglalkoztunk, úgyhogy este még lesz egy kis dolgunk, ha javítani akarunk az autónkon. Remélhetőleg gyorsabbá tudjuk tenni!"
Charles Pic(P1: 22., P2: 23.): "Ez a nap jól kezdődött számomra, aerodinamikai teszteket hajtottam végre, amíg alkalmazkodni próbáltam az utolsó új pályához. Délután már inkább a beállításokkal foglalkoztunk, illetve a gumik viselkedését tanulmányoztuk versenykörülmények között. Az opciós (lágyabb) gumikkal sajnos nem jutottunk dűlőre, aztán le kellett húzódnom a pályáról, mert elromlott az autómban a generátor. A hosszú etapos tempómmal elégedett vagyok, de azon, hogy az időmérőn is gyorsak legyünk, még dolgoznunk kell."