A hétvégén eldől, hogy Sebastian Vettel vagy Fernando Alonso lesz-e háromszoros világbajnok, s így melyikük csatlakozik az eddig öt tagot számláló exkluzív klubhoz. Háromnál több vb-címet pedig csak hárman szereztek az F1 történetében: Juan-Manuel Fangio, Alain Prost és Michael Schumacher. A mérleg nyelve egyelőre Vettel felé billen, hiszen 13 pontos előnnyel várja a brazíliai szezonzárót.
Bernie Ecclestone örül, hogy csak az utolsó versenyen dől el a bajnoki cím sorsa. "Minden szurkoló erre vágyik, és én is" - közölte a német SID hírügynökséggel. A sportág nagyura egyébként a németre fogadna, nem véletlenül: a Red Bull pilótájának elég, ha az első négy hely valamelyikén ér célba. Továbbá akkor is ő lesz a bajnok, ha:
- 5., 6. vagy 7., és Alonso nem nyer
- 8. vagy 9., és Alonso nem végez az első két hely valamelyikén
- 10. vagy nem szerez pontot, és Alonso nem végez az első három hely valamelyikén
Vettel legutóbb hét versennyel ezelőtt, Monzában szorult ki az első négyből, amikor kiesett, és idén összesen négyszer intették le a 4. helynél hátrébb, de ez csak az első tíz futamon történt meg vele. A Red Bullnál ugyanakkor "támadó felfogást" ígérnek Interlagosban. "Olyan hozzáállással vágunk neki a következő versenynek, mint az előző tizenkilencnek. Támadni fogunk, a legjobbat próbáljuk kihozni magunkból, az autóból, a pilótákból, a stratégiából" - jelentette ki Christian Horner csapatfőnök. Az istálló tanácsadója, Helmut Marko hozzátette, az is jól jön a címvédő istállónak, hogy Alonsónak kell több kockázatot vállalnia
A Ferrari spanyoljának mindenképpen dobogóra kell állnia a bajnoki címhez, melyet csak akkor kaparinthat meg, ha:
- nyer, és Vettel legfeljebb 5.
- 2., és Vettel legfeljebb 8.
- 3., és Vettel legfeljebb 10.
Alonsónak tehát külső segítségre is szüksége lesz a végső győzelemhez. Amiben bízhat, az a Brazíliában gyakran kiszámíthatatlan időjárás, illetve az, hogy a Red Bull autóinak nem túl megbízhatóak. Emiatt Helmut Marko sem nyugodt, a technikai igazgató, Adrian Newey pedig "időzített bombának" nevezte a generátort, amely idén már háromszor ejtette ki a csapat versenyzőit. Austinban még a régi, megbízhatóbbnak hitt változatot vetették be, de Mark Webber autójában az is elromlott, ezért Interlagosban áttérnek az újra. Bár ezt az USA Nagydíjon a Renault többi partnere már gond nélkül használta, a Red Bullnak szerezhet kellemetlen perceket.
A Ferrari vezére elismerte, nem az ő kezükben van a vb-cím sorsa, ezért jobb, ha a számolgatás helyett inkább a tökéletes munkára összpontosítanak. "Nem szabad a legrosszabb forgatókönyvre gondolnunk" - mondta Stefano Domenicali. "Ilyennek kell lennie a hozzáállásunknak. Tudjuk, hogy nem lesz könnyű, mert (Vettel) kiválóan vezet, és nagyon gyors az autója. Ez azonban nem változtat a mi feladatunkon. A saját munkánkra kell koncentrálnunk, aztán meglátjuk, mi lesz a versenyen."
Négy éve hasonló helyzetől kis híján megcsinálta a fordítást a Ferrari: Felipe Massának nyernie kellett, amit meg is tett, miközben Lewis Hamilton csak a futam utolsó kanyarjában tudott visszakapaszkodni a számára bajnoki címet érő 5. helyre.
A jobb oldali táblázatban a két versenyző között kialakuló végső pontkülönbséget tüntettük fel Vettel (vízszintes) és Alonso (függőleges) brazíliai helyezésének függvényében. A negatív érték és a halványpiros háttér Alonso, a pozitív érték és a világoskék háttér Vettel vb-győzelmét jelenti, a rubrikában szereplő pontkülönbséggel.