Nagy meglepetés volt kibontakozóban a Brazil Nagydíjon, amikor Nico Hülkenberg előbb megközelítette, aztán meg is előzte az élen haladó Jenson Buttont. A két versenyző nem ment ki kerékcserére a kissé eleredő esőben, és ez jó döntésnek bizonyult, ugyanis vetélytársaik többsége feleslegesen váltott át rövid időre az intermediate gumikra.
A Force Indiával elképesztő tempót diktáló Hülkenberg a 22. kör végén 1,2 másodperccel vezetett Button előtt, és már több mint 45 másodperces hátránnyal követette őt a harmadik Lewis Hamilton, azaz feltételezhetően saját bokszkiállásukat követően is kényelmes előnyből gazdálkodhatott volna a két élen álló pilóta.
Az aszfaltra azonban rengeteg törmelék szóródott több korábbi ütközés következtében, és miután Nico Rosberg defektet kapott miattuk, a versenyirányítás pályára rendelte a Safety Cart, hogy eltakaríthassák a roncsdarabokat. Hülkenbergék előnye ezzel semmivé foszlott, ezért a Force India csapatfőnök-helyettese arra gyanakszik, hogy manipuláció történt az izgalmak érdekében.
"Úgy gondolom, a Safety Car beküldése csak egy rossz vicc volt. Már azt hittem, a NASCAR szabályai vannak érvényben" - mondta Bob Fernley gúnyosan az Autosportnak. "Jensonnal együtt nagyon elhúztunk az élen. A csapat és a versenyző szempontjából egyértelmű, hogy a döntéssel a látványosságnak akartak kedvezni." Fernley úgy véli, a törmelékeket sárga zászlók dupla lengetése mellett is eltakaríthatták volna. (A kettős sárga zászlók a pályabírók pályán tartózkodását jelzik.)
Hülkenberg hiába őrizte meg az első helyet, később hibázott, és emiatt visszaesett a Buttont megelőző Hamilton mögé. Az 54. kör végén újabb támadást indított, hogy megszerezze saját, illetve csapata első F1-es győzelmét, de a célegyenes végén megcsúszott és nekiütközött a McLarennek. A sportfelügyelők áthajtásos büntetésre ítélték a Hamilton kiejtő Hülkenberget, aki végül ötödik lett.
Fernley szerint közrejátszott a balesetben, hogy a lekörözésre váró Heikki Kovalainen "figyelmetlenül" helyezkedett a célegyenesben, Caterhamjével akadályozta az első két helyezettet. "A pálya közepén bóklászó autónak félre kellett volna húzódnia az első helyért csatázók elől, és akkor mindketten gond nélkül elmehettek volna mellette" - közölte. "Ugyanakkor lehetne mondani, hogy Nico gyorsabb volt, és még várhatott volna az előzéssel. Ezt a nézetet is elfogadom."
Hülkenberg versenybalesetnek érezte az ütközést. "Szerintem Lewisnak nem volt hová mennie Heikki mögött, ezért kicsit dühös lett. Én rászántam magam, hogy az 1-es kanyarban megtámadom, és a pálya vizesebb oldalán haladtam, ahol kicsit megúszott az autóm fara, amitől sajnos összekoccantunk" - mondta vasárnap.