Felborult az Ausztrál Nagydíj további menetrendje a rossz időjárás miatt, és a résztvevők abba a szokatlan helyzetbe kerültek, hogy a kvalifikációt szombaton elkezdték, de nem fejezték be - a Q1-et még lebonyolították, a Q2 és a Q3 azonban vasárnap délelőttre tolódott.
Az aszfalt csuromvizes volt a kezdés tervezett időpontjában, ezért fél órát kellett várni rá, hogy a versenyirányítás engedélyt adjon az autóknak a pályára hajtásra, és a Q1-ben több baleset is jelezte, hogy nagyon rosszak a körülmények. Az első felvonást sikerült teljesíteni, de az onnan továbbjutó tizenhat versenyző szombaton már nem hajthatott pályára, mert előbb további 50 perces kényszerszünet következett az ismét eleredő eső és a sok roncsdarab miatt, majd a versenyirányítás végül úgy döntött, hogy a közelgő sötétedésre való tekintettel inkább vasárnapra rakják át a Q2-t és a Q3-at.
"Látható, hogy mostanra eléggé besötétedett, és ezek a körülmények már nem biztonságosak a versenyzők számára" - mutatott rá Christian Horner, a Red Bull csapafőnöke. Ausztráliában ugyanis az Európában megszokott 14 óra helyett 17 órakor kezdődik az időmérő - hogy az európai nézőknek ne kelljen hajnalban ébrednie -, és a sok csúszás oda vezetett, hogy a bejelentéskor már csak körülbelül háromnegyed volt hátra a naplementéig. A látási viszonyokat az eső tovább rontotta.
A csapatok tagjai egyöntetűen helyesnek ítélték a versenyt irányító Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) döntését a megszakításról. "Ez volt az egyetlen felelősségteljes döntés" - mondta a Force India csapatfőnök-helyettese, Bob Fernley, hozzátéve, hogy egy ilyen fontos ügyben sohasem egyszerű a döntés.
Horner tudja, hogy sokan feleslegesen vártak az időmérő izgalmaira. "Sajnálom azokat, akik Európában kora reggel felkeltek, illetve azokat, akik kijöttek ma a pályára, amiért nem volt több esemény" - közölte. Fernando Alonso szintén sajnálatát fejezte ki a kitartóan várakozó nézőknek, valamint a fáradhatatlanul dolgozó sportbíróknak is. "Kár, hogy holnapra rakták át az időmérőt. Kár a csapatokért, amelyek készültek erre a kvalifikációra, kár a nézőkért, akik kijöttek, kár a sportbírókért, akik keményen dolgoztak, hogy megpróbálják felszárítani a pályát." - nyilatkozta. "A pálya állapotát figyelembe véve helyes döntés született, főleg azért, mert nagyon csúszósak voltak a fehér vonalak." Alonso véleményét ismételte Felipe Massa és Lewis Hamilton is.
A McLaren sportigazgatója, Sam Michael megemlítette, hogy a Q1 elején nem sok választotta el az autókat a vízen felúszástól, s bár átmenetileg javultak a körülmények, csak rövid időre.
Az időmérő vasárnap így helyi idő szerint délelőtt 11 órakor, magyar idő szerint éjjel 1 órakor, hat órával a futam rajtja előtt kezdődik. A csapatok többségének így valamivel több mint öt órája lesz felkészülni a versenyre azután, hogy kiderült az autóik rajtpozíciója. Ez azonban nem teljesen újdonság számukra, hiszen például a 2010-es Japán Nagydíjon is hasonló volt a helyzet, ahol a teljes szombati időmérőt törölték.