Az első három versenyen a McLaren új pilótája, Sergio Pérez nem tudta tartani a lépést csapattársával, de a Bahreini Nagydíjra sokat fejlődött, és a futamon kőkemény test-test elleni csatában le is győzte Jenson Buttont. A 2009-es világbajnok többször reklamált is a rádión keresztül, hogy szerinte veszélyes, amit Pérez csinál, a csapat azonban az elveihez ragaszkodva engedte a házon belüli küzdelmet. Később Martin Whitmarsh csapatfőnök kijelentette, hogy az ügyből nem lesz komolyabb konfliktus, a pilóták ugyanis tisztázták a nézeteltérésüket.
A McLaren korábbi versenyzője, az ötszörös futamgyőztes és az 1982-es bajnokság harmadik helyezettje, John Watson úgy véli, hogy Pérez a falkavezér szerepére tör a csapatnál.
"Pérez gyors, tüzes, és csakúgy, mint a vadállatok a dzsungelben, el akarja foglalni a helyét a rangsorban. Elszánt, hogy bizonyítsa a képességeit, főleg azután, hogy nem sokat mutatott az első három versenyen" - közölte a BBC-vel Watson.
"Button nagyon tapasztalt, és ő az elsőhegedűs a csapatnál, noha a McLarennél hivatalosan azt mondják, hogy nincs első és második számú versenyzőjük. De mivel (Button) ebben a (kiemelt) pozícióban van, célkeresztet visel a hátán, és Pérez azt fogja gondolni, hogy ha legyőzi őt, átveszi a trónt a McLarennél."
"Ez a dzsungel törvénye. Mindegyik pilóta erre törekszik, vezetni akarják a csapatukat."
Korábban Lewis Hamiltont lehetett a McLaren vezérének tekinteni, de a Mercedeshez szerződésével Button került a helyére. Sokan azonban úgy gondolják, hogy Button személyisége nem feltétlenül ideális ehhez. Watson szerint a britnek önerőből kell megtartania a pozícióját.
"Ha Pérez megnehezíti Button életét, akkor Buttonnak kell megoldania ezt" - nyilatkozta. "Ez az élet rendje. Nem számíthat arra, hogy Martin Whitmarsh rászól Pérezre, hogy vegyen vissza."
"Nem kellemes, amikor valakit keményen űz a kölyök csapattársa, de előfordul az ilyesmi. Erre úgy kell válaszolnia az illetőnek, hogy mindent belead, és a lehető legjobb munkát végzi."