Miután a Mercedes és a Renault is bemutatta már a jövő szezonra készített turbómotorját, és az is kiderült, hogy nagyon halkak lesznek az új 1,6 literes, V6-os erőforrások a mostaniakhoz képest, kezd kirajzolódni, hogy milyen teljesítményre lehetnek képesek.
A csendes üzem nem jelenti azt, hogy gyengébbek lesznek a mai, 800 lóerősre beszült 2,4 literes V8-as szívómotoroknál. Az Auto Motor und Sport információi szerint a Pirelli úgy készül, hogy a motorok körülbelül 900 lóerőt adnak majd le az időmérős beállításokkal. Nyomatékban még nagyobb lesz a különbség a turbó áldásos hatásának köszönhetően, mivel a mai 350 Nm helyett 600 Nm-rel gazdálkodhatnak majd a versenyzők, ami a hátsó gumiknak nagy terhelést jelent majd.
"Jelen pillanatban nem pontosan tudjuk, hogy mire számítsunk. De a számok, amiket hallunk, hatalmasak. Szélesebb hátsó gumikra lesz szükség, de hogy mennyivel, azt még el kell döntenünk a csapatokkal konzultálva" – mondta Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatója. Arra is célzott, hogy felhagynak a gyorsan kopó abroncsok gyártásával. "Mivel ez lesz az új szabályok első éve, konzervatív megközelítést alkalmazunk majd."
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!