Vágólapra másolva!
Eldőlt, hogy több csapat tiltakozása miatt a Brit Nagydíjon sem veti be a Pirelli a módosított szerkezetű hátsó gumikat. A ragasztási technika megváltoztatásával próbálják megelőzni a futófelület leválását.

Nem kapott zöld utat a Pirelli terve, hogy az idei évtől használt acélpalástos hátsó gumik helyett ismét a korábbi, kevlárpalástos szerkezetű abroncsokkal versenyezzen a Forma-1-es mezőny. Eredetileg már a Kanadai Nagydíjra is csak a régebbi szerkezetű gumikat szerették volna elvinni, de azokat végül csak a pénteki edzésnapon próbálhatták ki a csapatok, most pedig kiderült, hogy a következő versenyhétvégén, a Brit Nagydíjon sem kerülnek bevetésre élesben.

"A következő versenyen sem használjuk az újfajta abroncsokat, mert (Kanadában) nem volt sok lehetőség a tesztelésükre" - közölte Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója az Autosporttal, utalva az esős időjárásra.

A vizes pályán nem nagyon lehetett tesztelni a kevlárpalástos slick gumikat Forrás: Pirelli

Az olasz gyártó azután kezdeményezte a váltást, hogy aggasztó módon többször is előfordult, hogy egy autó hátsó kerekéről levált a futófelület - ez történt Bahreinben Felipe Massával, Lewis Hamiltonnal és Giedo van der Gardéval, valamint Barcelonában Paul di Restával. A hasonló esetek megelőzése érdekében hozták volna vissza a kevlárpalástos hátsó gumikat, de néhány csapat - a leginkább talán a Lotus és a Force India - attól tartott, hogy ezáltal jogtalan előnybe kerülnének azok a vetélytársak, amelyek kevésbé figyeltek a gumikímélésre az autó tervezésekor.

A Pirelli más módon próbálja megakadályozni a futófelület leválását: változtatást terveznek a felragasztási eljárásban.

"Az idő teltével többet tudtunk dolgozni. Kifejlesztettünk néhány tesztelési eljárást, amellyel szimulálhattuk a leválás folyamatát" - mondta Hembery. "Változtattunk néhány módszeren, méghozzá alapjában véve a ragasztáson, hogy erősítsük kohéziót a gumi összetevői között."

Az idei évtől használt gumikról azért hajlamos leválni a futófelület, mert túlmelegedést okoz, ha törmelék kerül az acélöv és a futófelület közé. Annak ellenére, hogy a Brit Nagydíjon, illetve vélhetően az utána következő futamokon is maradnak ezek az abroncsok, nem kizárt, hogy a szezon későbbi részében visszatérnek a kevlárpalástos gumik, amennyiben mindegyik csapat rábólint.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!